Waanzin (Delusion)

Hieronder de interpretatie/vrije vertaling van de tekst die ik schreef (en inzong) voor het nummer Delusion van  Spirez (hier te beluisteren).
Het nummer staat (samen met vele andere uitstekende tracks!) op de gratis compilatie ICG4: Transgression. Het compilatiealbum is hier gratis te downloaden.

WAANZIN
Een natte, koude avond,
Het meisje in het portiek,
Vraagt om geld.
Hij kijkt haar aan, met zijn ijskoude ogen.
Steenkoud,
Als zijn kille grijns…
De volle maan als schijnbaar enige getuige,
En ergens in de verte huilt een hond.

Ik ren weg, weg van hier,
Maar rust zal ik nooit vinden.
Geen plek om te schuilen.
Het is verspilde moeite.

In een smerige, donkere en uitgewoonde kamer.
Herinneringen,
De schijn van kunnen vergeten.
Gillend wakker worden,
Ziek, koud en warm tegelijk;
Kotsmisselijk.

In het ochtendlicht,
Het besef dat alle wegen doodlopen.
Alleen nog het wachten,
Het water tot de lippen.
Ik bijt en proef het bloed in mijn mond.
Wachten… en het water stijgt.

Uur na uur,
Minuut na minuut,
Seconde na seconde.
Terwijl mijn ogen proberen het daglicht vast te houden,
Door het verstikkende duister heen te willen kijken,
Alsof het daglicht zou kunnen verdragen, wat het donker verhult.

Een gedachte over “Waanzin (Delusion)

Geef een reactie

