Loutering

… Alsof je op klaarlichte dag de bioscoop uitkomt na een meeslepende film, zo voelt het ongeveer als je na ruim anderhalve week thuiskomt na een enorm intensieve, maar mooie tour. Zo moe en evenzo voldaan. Dat je jezelf erop betrapt dat je nog nauwelijks iets concreets hebt uitgevoerd en dat gewoon op de bank zitten en voor je uit staren prima bevalt. Bijkomen en verwerken. Of precies andersom. En vooral nagenieten.
Dit zou de ideale plek kunnen zijn om alles tot in detail te beschrijven, maar zelfs dan is het niet te vangen. Het is een ervaring tot op het bot en daar wil ik vooral iedereen die hier direct en indirect bij betrokken was voor bedanken. Ik kan namen noemen, maar er is altijd wel iemand die je vergeet te bedanken. En dat risico wil ik niet nemen.

Natuurlijk is de realiteit zo hard als glas en gaat het leven, vooral na morgen, keihard verder. Geen tijd voor de overbekende ‘post tour blues’. En dat heeft zo zijn voordelen. Want wat te denken van de aanstaande repetities van Cradle FC? Of de aankomende optredens van RAU! in onder andere Delft (Fringe Festival) en op Terschelling (Oerol)? Of, nog eerder: het optreden van The Weak And The Strong zaterdag 4 mei op de exclusieve Vinyl-party van Sounds For Sure?
Het zijn de krenten in de pap van een roerig 2013.

Goed… Voordat ik weer verder ga met voor me uit staren, wil ik een klein beetje met het oog op morgen en in de stijl die je hier mag verwachten (en omdat dit nummer de hele dag al door mijn hoofd gonst), afsluiten met een quote uit het nummer Paranoid Android van Radiohead: “When I am King You Will Be First Against The Wall“. Zo houden we de boel een beetje scherp.

Een gedachte over “Loutering

  1. Kan begrijpen dat je je tegelijkertijd leeg en vol voelt, een gevoel dat inderdaad niet te vangen is. Maar het staat hier nu,voor zover je dat kon, en dat is goed.

Geef een reactie

