Herhalingsoefening…

Gisteren plaatste ik twee korte gedichten op Twitter en die verschijnen dan eveneens dankzij zo’n handige instelling op Facebook. En dat leek me verder wel goed zo. Maar ja, dan gaat het toch kriebelen, want ze stonden nu niet hier ‘officieel’ op de website… Het voorspelbare gevolg: slecht slapen, woelen en draaien. En ik kon al niet slapen, want ze waren hier in de omgeving ook nog met allemaal vuurwerk bezig; geen idee waarom, maar vrij idioot. En echt iedereen leek wel mee te doen, alsof ze allemaal tegelijk hadden bedacht dat het een goed plan was om mij te narren. Fukkers! Politie gebeld, maar die deden een beetje laconiek. Niet te begrijpen, waar moet het heen met deze wereld, denk ik dan.
Maar goed. Gedichtjes. Lekker kort leesvoertje, tenminste, als je dit gezever niet meetelt. Anders is het alsnog lang en slaat dat korte leesvoertje (wat ik dus net schreef, zo hierboven, zag je dat, anders even teruglezen, kom je het vanzelf tegen) helemaal nergens op.
Is dit een handig begin van een nieuw jaar? Lezertje pesten met sufdoenerij? Waarschijnlijk niet, maar ik kan het niet ongedaan maken, want van backspace heb ik nog nooit gehoord, delete doet me weinig en de opmerking “uw werk is nog niet gepubliceerd, wilt u deze pagina echt verlaten?” raakt kant noch wal, want het concept wordt automatisch opgeslagen tegenwoordig (thank you technologie). En een concept verwijderen vind ik zoiets stompzinnigs, dat geeft juist zo mooi een proces weer, vind ik, maar daar kunnen anderen natuurlijk anders over denken, mag ook van mij, ieder zijn mening. Maar dus dikke helaas. Het kan niet anders. Hoewel, nu je weet dat dit nergens over gaat, kun je dit net zo goed skippen en gelijk scrollen tot waar het er allemaal weer wel toe doet: de gedichtjes. Nou, oké, vooruit, hand over mijn hart: ik kap met dit geleuter. Hier zijn de twee rakkers (overigens geheel tegen mijn principe om er twee in één post te zetten) van gisteren en ze hebben inmiddels een titel meegekregen, de bofkonten!

ontvallen

2014 struikelt
ongelukkig
geruisloos

gelukkig 2015
snelt toe
door de geluidsbarrière
breekt de val…

————————————

intentiomen

ik ben voor
nemens
de jamens
verzakte
in amens
en dutte in.

ik ben voor
nemens
goed en slecht.

2 gedachtes over “Herhalingsoefening…

  1. De dubbelop van deze week dus… ha ahha een verhaal en twee gedichtjes… het kan niet op.Allebei leuk, want ik ben wel een mens die schrijfsels leuk vind, het één of het ander… maakt niet uit, maar ik geniet van dit alles.

Geef een reactie

