Doodskus

het is hier waar de stilte meekijkt
en geduldig maar verlangend wacht op meer
het weet dat het onvermijdelijke gebeurt

ook al is er geen enkele beweging
en verschrompelt ademloos mijn lichaam
is mijn geest als een zwart gat

hier ben ik zonder te vrezen voor het onbekende
de lang gekoesterde hoop
de verwachting die wordt ingelost

eindelijk is het nu mijn tijd, mijn beurt
mijn wens zal in vervulling gaan
ik ontwaak zo uit mijn koortsachtige dromen

gulzig proef ik je bitterzoete tong
de smaak van het bloed dat langs mijn mondhoek druipt
zonder enig schuldbesef, zo puur

liefdeloze tranen stromen
uit ogen die niets zien
meedogenloos

Een gedachte over “Doodskus

Geef een reactie

