Lux et veritas

nevelslierten, stofwolken, kruitdampen
van een afstand gezien, op eenzame hoogte
steil van leven, de vrije val, in vogelvlucht

en daar aan de horizon van dit zinderende hellend vlak
stortte ik uitgeput en moegestreden neer
als een lappenpop smeekte ik uitgedroogd om genade

er is uiteindelijk maar één verhaal, één waarheid
en hier is het brandpunt, hier is waar alles samenkomt
al mijn hele leven danst het onvermoeibaar voor mijn ogen

behendig ontweek ik de blinde vlek
nooit keek ik het recht in de ogen, zag het nooit in al zijn volledigheid
zo naakt, kwetsbaar en volmaakt onvolmaakt

ik kan niet anders meer dan onder ogen zien
inzicht bestaat niet zonder uitzicht
vol overgave hijs ik de witte vlag

2 gedachtes over “Lux et veritas

Geef een reactie

