Komkommertijd

wij kabbelen met een glimlach voort en de weldadige rust in de stiltecoupé dwingt zelfs respect af bij de intercom die zachtjes zoemend een onverstaanbare conducteur zijn verhaal laat doen

de fanatieke komkommerkauwer drie rijen verderop is echter van het kaliber fuck de dodenherdenking en klokt er in één lange teug een flesje water achteraan; het plastic trekt krakend samen

wij halen mismoedig onze wenkbrauwen lichtjes op en in de ijdele hoop dat het vast ooit weer goed komt, staren we enigszins sip voor ons uit

de dop van het verfrommelde waterflesje rolt onder onze stoelen door tot het met een zacht tikje ergens in een onbeduidend en ranzig hoekje blijft liggen

6 gedachtes over “Komkommertijd

  1. whaa komkommertijd? …. gaat voor jou niet op, voor mij ook niet….wij hebben onze eigen kleine drukke dingetjes gewoon de hele zomer door….maar zo leuk en ( voor me ziend) opgeschreven

  2. Heerlijk bericht.

    Ik zou alleen kijken of je die ene komma en die ene punt-koma ook nog kunt laten verdwijnen. Geen hoofdletters en geen interpunctie. Gaaf en rebels… herkenbaar.

    Groet, Rolf van der Leest

    Leuk citaat over het bovenstaande: Wat absoluut wél moet, is iets verrassends schrijven, waarbij ritme, klank en inventief taalgebruik van primair belang zijn. Succes, Isabella S.

    1. Ha, ja…. Ik ben het ook met je eens wat de interpunctie betreft en laat het er tegenwoordig bij voorkeur uit. Ik kies er heel soms voor om het toch te doen. Dat is puur op gevoel overigens.
      Ik kan me goed vinden in je opmerking. Toch laat ik het nu staan en neem het van harte mee in een volgend schrijven.

      Treffend citaat! 🙂

Geef een reactie

