Ochtenddienst

het is de ontnuchterende ochtend na de slapeloze nacht ervoor
met mijn brakke lijf sleep ik mezelf de eerste trein in waar de schoonmaakploeg tot mijn grote spijt nog geen eervol bezoek aan wist te brengen
een zure schaterlach van alcohol zweet en vette hap begroet mij uitbundig

niet gehinderd door enige sociale angst worden iets verderop telefonisch de werkfrustraties besproken en ik verneem dat ene Guus blijkbaar een enorme lul is terwijl om mij heen de moderne mensch lichtgeraakt met zijn touchscreen schermt

het vooruitzicht dat ik straks nog met dit hit-by-a-truck gevoel een uitgewoonde natte metro met overstuurde speakers in mag verheft de beleving van deze ochtend tot all inclusive

de zon schijnt onbedaarlijk gelukkig

3 gedachtes over “Ochtenddienst

Geef een reactie

