Doorspoelen

Blijkbaar is het heel makkelijk om bij een toiletbezoek aan onze eigen Geert Wilders te denken. En nee, ik schrijf dit niet omdat Google met z’n Adwords, SEO, metadata, keywords en weet ik veel-words zo lekker scoort op Wilders. Ik heb sowieso geen idee hoe al die ellende werkt. Ik gebruik tags vooral uit ‘dienstverlenend oogpunt’. Als mensen toevallig wat zoekwoorden in de Heilige Graal die Google heet mikken, dan hoop ik dat ze zo veelzijdig mogelijk zoekend op deze website komen. En dat ze dan vermaakt worden. Of hevig geïrriteerd raken. Of iets ertussenin. Maakt mij niet uit. Zolang ze maar in de gaten hebben dat ik, en gelukkig nog velen met mij, gewoon een eind weg typen omdat ze een eind weg willen typen. Omdat ze hun hart willen luchten in oprechtheid, zonder te scoren.

Zo. Dat is een hele omweg om tot het eigenlijke verhaal te komen, want: Wilders en wc’s. Het zal wel te maken hebben met mijn zieke geest. Het verhaal gaat dat ik nog wel eens op Schiphol moet zijn. Beetje vliegen en vooral veel wachten. En altijd als ik op het vliegveld kom en me -ouderwets reizend als ik ben en menig verbaasde blik van de grondsteward m/v trotserend- me netjes bij de balie heb gemeld, dan sluit ik braaf aan in de rij bij de douane. En dan voel ik het al: ik moet naar het toilet. Als ik dan eindelijk als goedgekeurd vliegvlees langs de ID-gekte ben gekomen, dan spoed ik mij naar het dichtstbijzijnde gangetje met het welbekende mannetje.
Ik kies altijd een hokje. Ik kan niets met een urinoir. Niet dat ik er verder iets mee hoef te kunnen, maar wat ik bedoel: ik kan het niet. Zodra er meer manvolk de ruimte binnenkomt, maakt mijn plas met dramatisch gevoel voor schaamte direct rechtsomkeert, zich niets aantrekkend van mijn gêne, want ik sta daar nogal voor lul! Sterker nog: ik sta er letterlijk achter, maar dat terzijde.
Die andere mannen met hun ferme vrolijk kletterende stralen doen hun ding alsof het de normaalste zaak van de wereld is en ik sta daar dan maar te staan. Het is me regelmatig gebeurd dat ik zo nonchalant mogelijk de boel weer opborg, mijn handen waste en onverrichter zake het toiletblok verliet.

Om mezelf die ellende te besparen, kies ik dus altijd voor een hokje. Zelfs als alle hokjes bezet zijn, wacht ik tot er eentje vrijkomt. Sociaal gezien trek ik dat redelijk, want een grote boodschap is goed te veinzen, ik zweer het je. Beetje moeilijk kijken doet vaak al wonderen. Mannen hè, die hebben verder geen vragen.
Hoe dan ook, eenmaal in zo’n hokje heb ik een heel ritueel af te werken. Voor ik ga zitten (ja, ik ben bij voorkeur een zittende plasser) moet de boel zo goed en zo kwaad als het gaat schoon worden gemaakt. De bril dan toch op z’n minst. En dan papiertjes erop. Ik ga niet zitten zonder papiertjes op de bril. Hallo, ben je gek ofzo? Ik wil niet eens nadenken laat staan weten welke ransaap mij voor is geweest met zijn puistenreet. Nee, dank je de broekhoest. Dus, papiertjes op de bril. En bij een toch onverwachte grote boodschap ook papiertjes in de pot. Just in case. En zeker als het zo’n pot is met het plonsgat aan de achterkant. Onbegrijpelijk vind ik die dingen: dan laat je je schattige drol daar lekker in plonzen en spat alles zo tegen je kont aan! Ik heb daar ooit al eens uitvoerig over geschreven, dus ik bespaar je de details. Die zijn hier trouwens ook inmiddels al genoeg. Hoe dan ook, als ik dan eindelijk wil gaan zitten, dan zul je zien dat de o zo sensitieve bewegingsmelder van het Schipholtoilet de boel meedogenloos weer wegspoelt. Tegen beter weten in begin ik dan weer van voren af aan. En heel soms, ja heel soms, win ik en zit ik net op tijd. Om vervolgens alsnog op een natte ass te worden getrakteerd, want als je iets te lang stilzit, dan treedt als vanzelf regel 1 van het Wetboek van Flushrecht in werking: gij zult flushen op gezette dan wel ongezette tijden.

En zo, lieve mensen, kon het gebeuren dat de “minder-minder”-idiotie van Geertje W. mij destijds aanspoorde tot een tweet, rechtstreeks verzonden vanaf het Schipnatteholtoiltet waar ik me toen bevond:

willen we meer of minder overspannen automatische toiletflush @Schiphol? Minder, minder, minder!! #ongewenstnattekontinhetkwadraat

6 gedachtes over “Doorspoelen

Geef een reactie

