Swipe Up Your Life!

Jawel, mijn eigen Vic heeft weer wat de wereld ingeslingerd. Have fun! 😉


Van de week was hier een goede vriendin bij ons op bezoek. Gewoon, gezellig. Kopje koffie, koekje erbij, thee, wijn voor de vrouwen en nog een thee voor mij. De grote levensvraagstukken wisselden we af met dingen die er echt toe doen: het gedoe met de liefde. Het vinden van de juiste match, het gerommel in de marge, de missers en gelukkig ook de happy memories.

TinderOp dit moment is de bewuste vriendin, na een redelijk rustige periode, hartstochtelijk de markt weer aan het verkennen. Natuurlijk wordt daarbij een Tinder-lookalike niet geschuwd. Sterker nog, het gemak dient de datezoekende mens met zulke apps. Het is een kwestie van swipen en je veegt zo je aanstaande onenightstand of misschien wel je nestgenoot in spe bij elkaar; vingeren was anno nu nog nooit zo makkelijk.
Toch voelde ik mij als enige man in het gezelschap toch heel even getuige van een ordinaire vleeskeuring toen ik vanuit de keuken (ja ja, want wie zorgt er voor de wijn en thee? Precies…) uit de mond van onze lieve vriendin de zin “kom we gaan mannen afkeuren” opving. Ik was heel even in de war. Moest ik hier nu wat van zeggen, of moest ik gewoon accepteren dat zowel vrouwen als mannen gewoon de hele dag niets anders doen dan wellustig naar de vitrine van de slager staren? Dat we eigenlijk allemaal dag in dag uit niets anders doen dan naar links of naar rechts vegen?

Ik besloot er op dat moment maar niet al te moeilijk over te doen. Ik wilde het tafereel in de woonkamer niet ruw verstoren. Want hoorde ze toch eens giechelen als waren ze ineens weer meisjes op de middelbare school en dat dan afgewisseld met honend schaterlachen en kreten als “die neus! die foto, dat doe je toch niet? wat denkt ie wel? hahaha! loooo-seeeerrrr! NEXT!”.
Nee, die twee meiden hadden gewoon lol. Onschuldig en het niet waard om daar eens even een geëmancipeerde discussie op los te laten. Al kon ik het niet helpen dat ik toch heel even moest denken aan hoe het zou zijn wanneer ik samen met een goede vriend op de bank zou zitten met dezelfde app en we ondertussen ‘de vrouwtjes wel eens even zouden keuren’ en dat ondertussen mijn gade zich naar de keuken begaf om die schatten van mannen van een versnapering te voorzien. Ik zeg je: ik zou in ieder geval twee weken op de mat bij de voordeur slapen. Of drie. En alleen al die onzekerheid is bij voorbaat al zo ondraaglijk dat ik me over het algemeen heel netjes gedraag.

Zonder noemenswaardige incidenten verliep de avond verder in alle rust. Onze vriendin heeft er inmiddels twee afspraakjes opzitten. Al weet ik niet of dat met dank aan of ondanks die app is. Maar dat is niet zo belangrijk. Belangrijker is dat ze met een smile van oor tot oor rondloopt. Ze geniet overduidelijk van haar spiced up life. En gelijk heeft ze.

6 gedachtes over “Swipe Up Your Life!

Geef een reactie

