De commentaarpositie

Ik snel de koppen in de krant, al is dat met het oog op de IS-praktijken ook alweer een beladen uitdrukking. Maar toch, beter dan zo kan ik het niet omschrijven, het is wat ik doe en velen met mij: we lezen heel snel de koppen in de krant. En het gebeurt meer dan eens dat ik zo’n kop lees en er direct een venijnig stemmetje in mijn hoofd iets achteraan knalt. Bijvoorbeeld deze kop: Crematorium Zuid Na Verbouwing Weer Open wat dan op slag wordt gevolgd door mooi zo, de fik er in!

Niet alleen de krant, maar elk medium met enige nieuwswaarde (al is nieuws vaak ook gewoon maar ouds of zelfs uit een dikke vette duim gezogen, maar dat terzijde) kan dat mannetje in mijn hoofd –  het is een mannetje, dat weet ik zeker! – in staat van paraatheid brengen. Op Teletekst, jawel, ik gebruik graag de Teletekst-app op mijn telefoon; ik ben nu eenmaal iemand die hecht aan alles wat analoog is of zich als analoge entiteit voordoet, las ik Grote Bagagestoring Op Schiphol en huppekee, direct daar achteraan komt Sorry, uw bagage doet het even niet.

Tussen een stapeltje groezelige kladblaadjes vond ik deze: Minister Bezuinigt 50 Miljoen Meer Op Passend Onderwijs waar de commentator in mijn stemmige hoofd natuurlijk ook iets over op te merken had: Wordt het niet eens tijd voor passende ministers?

2 gedachten over “De commentaarpositie

Geef een reactie

