Ontkomst

met zijn uitgemergelde kop
en uitgedroogde mond
kapotte lippen
tong als leer
bloeddoorlopen ogen
zijn misselijkmakende stinkende lijf
met etterende wonden
en graaiende zwerende vingers

struikelt het verval
naderbij

11 gedachtes over “Ontkomst

    1. Ha, nu weet ik niet of ik precies begrijp wat je bedoelt met de %tjes?
      Maar het gedicht is puur een ‘verbeelding’ van de ‘niet zo’n prettige manier waarop verval of fysieke gebreken, chronische pijn, ongemak, ouderdom of wat dan ook onontkoombaar naderbij sluipt’

      1. Hahaha verkeerd geinterpreteerd dus, ik doelde op een avondje doorzakken waarbij in de ochtend een logisch gevolg om de hoek staat te kijken… maar als ik herlees en ga voelen hoe ik mijnzelf uit mijn bedstee herrees vanmorgen snap ik wat je bedoelt. Gebreken brengen de ouderdom zeg ik altijd, of was het anders om 🙂 tja, het bouwjaar 1968 begint zijn vruchten af te breken haha pfff

        1. Haha! Ja, ik vermoedde al dat je op die percentages mikte, maar nee, ik drink geen alcohol. Neemt niet weg dat ik toch soms het gevoel heb een kater te hebben 🙂 maar dat is precies wat jij dan ook vanochtend had: bij het opstaan het protesterende lichaam voelen 🙂

          1. En dat inderdaad ook zonder alcohol aangezien ik ook niet drink, rook of ander aanverwante artikelen.. dus ja… het verval is daar haha maar ik zeg altijd! Als de geest maar jong blijft! En ik verzeker je… die is daar pffff glukkig 🙂 <<<< dat is geen spelfout 🙂

            1. Heel goed! Mee eens: jong van geest is belangrijk. Ik denk dat veel mensen dat ook zijn (en blijven). En het helpt als je je geest verruimt zonder allerlei vage middelen.
              Grappig, voor mij geldt hetzelfde: niet roken, drinken of rarigheid. Nooit gedaan ook.
              En bevalt me prima 🙂

              1. Ik helaas wel, maar onderhand alweer 9 jaar gestopt… Helaas is deze maatschappij steeds zich aan het verzieken met de aanverwanten artikelen.. Vooral de jongeren kunnen de druk niet meer aan, de hoge verwachingen op allerlei niveau’s … waardoor ze niet meer kunnen genieten van de kleine dingen des levens, zich verdoven op alle gebieden omdat ze niet geleerd is om het alle te verwerken, ik zeg jongeren, maar ik zie ook mijn leefstijds genoten die in het zelfde ver-val vallen … Het buiten zichzelf projecteren, terwijl de sleutel binnen in hun zelf ligt, maar door de muur die zijn om zich heen hebben gecreerd hebben dit niet meer kunnen in zien.. Dus.. de boodschap is dat zij later niet alleen maar het fysieke verval gaan ervaren maar veel meer… depressies, psychoses en al het andere op mentaal en emotioneel niveau wat zij moeten gaan dragen. Hmm voedsel voor een nieuw blogje hier 🙂

                1. Moet je zeker verwerken in een blog. Kan het vooral bevestigen. Inderdaad, het geldt voor jongeren en oudere jongeren etc. De prestatiemaatschappij, druk (drugs), verwachtingen, steeds meer en meer, consumeren etc etc.
                  Terwijl ik denk, maar dat is just me thinking, dat uiteindelijk iedereen gewoon hetzelfde wil: rust, geen gedoe en gezeur.
                  Bloggen jij! 🙂

Geef een reactie

