Zakdoek

Luid toeterend snuit hij zijn neus, haalt ‘m gelijk nog eens flink op, pulkt er nog iets uit en veegt het snot van zijn vinger af aan zijn zakdoek. Aandachtig bekijkt hij het resultaat en vouwt dan tevreden zijn zakdoek op, zo’n echte van stof met blauwe sierranden, en stopt ‘m in zijn broekzak.
Recht tegenover hem had zij net haar van thuis meegebrachte broodtrommeltje geopend, er een bruine boterham met kaas uitgehaald en met smaak haar eerste hap genomen. Langzaam en met tegenzin kauwend kijkt ze mistroostig naar buiten en ziet hoe de regen meedogenloos op de voorbijrazende stad klettert.

6 gedachten over “Zakdoek

  1. Getsieee……. haha en eet smakelijk….voor haar dan, ik zou mijn brood weer in het trommeltje gedaan hebben…bah , maar zoals gewoonlijk zie ik het weer voor me, ik wacht even met mijn beschuitje hoor grinnik

Geef een reactie

