Met dubbele tong

Het is weer tijd voor een woordje van mijn alter-ego Vic de Wolff. Veel plezier 😉


Eerder had ik het hier al over mijn date-verleden. En eigenlijk vooral het gebrek aan een klassieke date. Het overkwam me altijd zo’n beetje, dat was de strekking. Terwijl ik daar zo over na aan het denken was, herinnerde ik me ook de tijd dat ik in de bovenbouw zat, zoals dat tegenwoordig heet. Toen niet, toen was het nog gewoon de zesde klas.

Ik was volgens mij een doorsnee jongen. Genoeg vriendjes om mee te spelen, vooral voetballen tot de zon onderging. Want in die tijd scheen de zon altijd. In werkelijkheid was het voetballen totdat het etenstijd was. En dan liever nog iets langer.
Voetballen met mijn vriendjes. Over vriendinnetjes dacht ik niet echt na. Laat staan over het hebben van verkering, wat in die tijd toch best ‘een ding’ was bij een aantal van mijn klasgenoten. Vooral bij het populaire groepje. Zo’n verzameling kinderen die je in elke klas hebt, die zo’n beetje alles bepalen van wat done en not done is. Een paar van mijn voetbalvriendjes zaten daar bij samen met wat meiden waarvan ik vermoedde dat ze iets wisten wat ik nog niet wist. Ik bemoeide me er niet mee, al schurkte ik wel altijd tegen dat populaire groepje aan. Ja, figuurlijk dan hè, hallo! Dat kwam ongetwijfeld omdat ik met de jongens uit dat groepje buiten schooltijd voetbalde. Hoe dan ook, ik ging toch vooral mijn eigen weg.

Totdat ik onder schooltijd opeens briefjes begon te krijgen. Daar stond dan op dat een meisje verkering met me wilde; en het was steevast een meisje uit het populaire groepje. Ik was vooral gevleid en totaal niet kieskeurig. Nogmaals, ik hield me er helemaal niet mee bezig, maar ik voelde blijkbaar wel aan dat ik beter gewoon in kon gaan op het aanbod. Ik weet nog goed dat wanneer ik dan zo’n wil je verkering met mij-briefje had gelezen en opkeek, de dame in kwestie mij al die tijd zwijmelend aan had zitten kijken. Ik glimlachte dan zo leuk mogelijk terug en deed er gratis en voor niets een bevestigend knikje bij.
Tijdens zo’n verkering had ik verder echt helemaal geen idee wat ik moest doen. Ik kwam uiteindelijk nooit verder dan met een vriendje een keer, soms vaker, heel hard door de straat fietsen waar mijn vrouw in spe woonde. Ik durfde dan niet naar haar huis te kijken; stel je voor dat ze me zou zien, wat zou ze wel niet denken? Ik vond het een zenuwachtig gedoe. En dat vriendje duidelijk ook. We fietsten dan meestal door naar zijn huis en onderweg giechelden we ons op veilige afstand. Want ja, ook jongetjes giechelen.

Eerste zoenHet is ooit wel van zoenen gekomen. Inclusief tong. Een bijzondere situatie. Samen met een wat meer ervaren stelletje, waarvan het meisje op dat moment de beste vriendin was van mijn verkering, liepen we na schooltijd naar een basketbalveldje. Daar gingen we achter een muurtje zitten. Het was me al snel duidelijk dat mijn deerne dit al vaker had gedaan. Ze gaf me koel wat instructies: “Je doet je mond open en dan je tong tegen mijn tong en dan gewoon rondjes draaien. Meer niet.” En dat deed ik. Heel geconcentreerd, want ik wilde hoe dan ook een goede beoordeling. Zo voelde het namelijk: dit was een test. Meer niet. Van verliefdheid, opwinding of welke vorm van warmte dan ook, was geen sprake. Ik voelde me een beetje gebruikt, maar ik was ook op een vreemde manier dankbaar. Want dat het allemaal veel leuker, lekkerder en relaxter moest kunnen, daar was ik vanaf dat moment overtuigd. En ik zeg je, tot op de dag van vandaag geniet ik met volle teugen van een potje zoenen!

6 gedachtes over “Met dubbele tong

  1. Weet het ooknog zo goed…voelde alsof ik met mijn gezicht in een plas water wasgevallen, drie kwartier na mjn eerste zoen voelde ik het nog…..en wist ik nogniet wat ik er eigenlijkvan vond…het “idee” was wel leuk….de uitvoering….ach dat is pas later leuk geworden…

Geef een reactie

