De toupet van Donald Duck

Op tafel ligt het hoofd van Donald Trump. Nou, oké: op tafel ligt een krant met een paginagrote foto van het hoofd en een deel van de schouders van Donald Trump. Kijk, dat maakt het wat minder morbide.
Waar het mij vooral om gaat is dat die foto direct een enorme weerzin bij me oproept. Ik realiseer me dat ik die man zo’n ontzettende lul vind (jawel, een trip down Recht Voor Z’n Raap-lane) dat zelfs die gedachte mij irriteert. Hij is dus zo’n type waarvan het te makkelijk is, te eenvoudig om hem een enorme lul te vinden. En dat stoort me nog wel het meest.
Met z’n domme kop. Een zonnebankvarkenshoofd met een geblondeerde overkam en gebleekte tanden. Je trekt het een pak aan, laat het domme dingen roepen en een halve natie ligt in katzwijm. Het is blijkbaar de sleutel tot succes: lekker onbehouwen zeggen wat je vindt, zonder enige hindering van nuance. Waarvan akte: Donald Trump, je bent een lul.
En toen keek ik nog een keer naar die foto en ik zag, zonder mijn ogen tot spleetjes te knijpen, een paginagrote slappe lul met geblondeerd schaamhaar en een duckface net onder de eikel.

Zo. Volgende keer misschien weer een gezellig stukje met keiharde argumenten en dat soort dingen.

7 gedachtes over “De toupet van Donald Duck

Geef een reactie

