Binnenwereld

buiten is daar voorbij het vuile raam
waar zeker al een jaar een rode hijskraan staat en een nieuw wooncomplex verrijst
de enige boom die boven de driehoog overburen uitstak moest wijken
het blad is geblazen

binnen is hier achter datzelfde vuile raam en het liefst met de gordijnen zo lang mogelijk dicht en de balkondeur open
waar ik dagelijks mijn letters woorden zinnen tot de wereld richt
en ik soms niet meer weet wat binnen of buiten is

de geluiden van de bouw loeiende sirenes stationair draaiende motoren en schreeuwende kinderen worden me vaak te veel
ze verstoren mijn gedachten en laten me opstaan om de balkondeur dan toch dicht te doen

en pas dan zie ik hoe die vervloekte hijskraan door honderden vogels de les wordt gelezen als eerbetoon aan de gerooide boom

18 gedachtes over “Binnenwereld

Geef een reactie

