De redding nabij

schrijven als troost als middel tegen depressie als laatste strohalm als wapen in de strijd tegen slapeloze nachten en flinterdun geduld
en wie had ooit gedacht dat
terwijl ik alles uit mijn trillende handen laat vallen kopjes bekers telefoon koffieschepje en struikelend over schoenen in de gang mijn jas nog half aan en handschoenen zonder vingers in het zijvak van mijn tas
dat schrijven mijn redding zou zijn

mijn vingers zoeken niet eens ze vinden direct op het zo vertrouwde toetsenbord de letters die woorden en zinnen maken blindelings want mijn ogen prikken van de slaap en vallen dicht
het scherm van mijn laptop is te fel verlicht ik kan het nauwelijks verdragen en kijk zo min mogelijk op alleen maar om door te zetten want pas als dit klaar is mag ik proberen te slapen en hopen op nu wel een goede nacht

een spatie een enter een nieuwe regel en de cursor knippert
tot hier
en niet verder

13 gedachtes over “De redding nabij

  1. En je was al zo brak, om met jouw woorden te spreken, hoop zo dat je een goede nachtrust hebt gehad,eindelijk eens een keer….ja dat hoop ik van harte

Geef een reactie

