Op de bank #liederlijk

Klopt inderdaad: je moet je gewoon aan de regels en de wetten houden. Als je tenminste als brave burger door het leven wil gaan. Maar wat als het gewoon je beroep is? Dat het simpelweg is wat je doet voor je inkomen? Tja, ik weet het ook niet. Hoe los je zoiets op? Tolereren? Gedoogbeleid? Teevendeal? Ik roep maar wat. Aan mijn lieve trouwe lezers de eer om uit te vogelen welk vaag liedje hieronder nou weer letterlijk is vertaald. Veel plezier en gedraag je!


Mijn vader was een bankrover
Maar hij nooit pijn niemand
Hij gewoon hield te leven die weg
En hij hield te stelen jouw geld

Sommigen is rijk en sommige is arm
Dat is de weg de wereld is
Maar ik doe niet geloven in leggen terug
Zeggend hoe slecht jouw geluk is

Dus we komen te jazz het omhoog
Wij nooit hielden een schop
Breek jouw rug te verdienen je betaald
En doe niet vergeten te buigen

Mijn vader was een bankrover
Maar hij nooit pijn niemand
Hij gewoon hield te leven die weg
En hij hield te nemen jouw geld
Maar nu

De oude man sprak omhoog in een bar
Zei “ik nooit geweest in gevangenis
Een leventijd bedienen één machine
Is tien tijden erger dan gevangenis”

Inbeelden als alle de jongens in gevangenis
Konden gaan uit nu samen
Wat doe jij den zij zouden willen te zeggen tot ons?
Terwijl wij waren zijn slim

Op een dag jij zal ontmoeten je schommelstoel
Omdat dat waar we zijn draaien
Er is geen punt te willen kammen jouw haren
Wanneer het is grijs en dunnend, ja

Ja, mijn vader was een bankrover
Maar hij nooit pijn niemand
Hij gewoon hield te leven die weg
En hij hield te stelen jouw geld

Dus we kwamen te jazz het omhoog
Wij nooit hielden een schep
Breek jouw rug te verdienen jouw betalen
En doe niet vergeten te buigen, ja

Ga weg, ga weg, ga weg
Ga weg, ga weg, ga weg
Ga weg

Mijn vader was een bankrover
Maar hij nooit pijn niemand
Hij gewoon hield te leven die weg
En hij hield te stelen jouw geld

Ren konijn ren
Sla uit jongens, voor de heuvels
Ik kan vinden dat gat in de muur
En ik weet dat zij nooit zullen

Vader was een bankrover
Maar hij nooit pijn niemand
Hij gewoon hield te leven die weg


Dan rest nog de oplossing van vorige week: Daddy Cool van Boney M. Jawel. Een lekkere foute kraker. D-d-d-d-d-disco! Felicitaties gaan naar dv die er vroeg bij was 🙂

Overigens zeer verdienstelijk gecoverd door Placebo (voor de liefhebbers):

12 gedachtes over “Op de bank #liederlijk

  1. ooojeee….meedogenloos verslagen op eigen terrein door de unbeatable chopchop J.()e V.(ader)…..ik weet werkelijk niet meer welk strijdplan ik nu nog moet trekken. Het is bijna als in de Clash lyrics: I fought the law and the law won……(nu ja….Bobby Fuller dan 🙂

Geef een reactie

