De haast

de haast de haast is toch gekomen uw haast en mijn haast en jouw haast en onze haast mijn naam is haas
t voor twee koekje erbij de kruimels blijven plakken aan je lip je smakt met je onsmakelijk geweten vermalen malen malle molen
verslik je niet verstik me niet met je rode ogen je witte gezicht
vecht dan en sla terug
ik ben te moe om te vechten te moe om te slaan te moe om te vallen te moe om weer op te staan laat me los laat me zweven als het blad van de boom dat dor en verkleurd tot pulp wordt vertrapt
geef me mijn rust laat me met rust geef me een nacht zonder zweten en wanen
zonder weten en wachten tot de ochtend mijn spiegelbeeld breekt
bij de aanblik van het lijkbleke gezicht en bloeddoorlopen ogen die prikken een gat in de dag
de haast de haast is toch weer gekomen de chaos compleet het overzicht kwijt
de haast de haast een loopje genomen ik kan niet ontkomen niet vluchten niet weg
het donker het duister het sissend gefluister met priemende vingers raak me niet aan mijn donker mijn duister mijn tastende handen langs wanden langs muren langs spinrag en stof
nu mag nee nu moet het licht weer aan

16 gedachten over “De haast

Geef een reactie

