Vlieg op! #liederlijk

Soms zie je vliegen. Of nou, soms… Maar goed. Dat is voer voor een andere discussie. Deze keer moeten we ons richten op een zekere vliegenplaag. Niet leuk, maar het is te doen, heus. Met een beetje scheve make up op de juiste plek waan je je met dit sujet zo in een Rocky Horror Show. En nee, ik geef alvast weg: ik heb het hier niet over Polletje Piekhaar a.k.a. Robert Smith. Nou, genoeg vage aanwijzingen. Ga gewoon maar lekker puzzelen en raden. Viel spass! 🙂


 

Ik heb de antwoorden
Op alle van jouw vragen
Als jij hebt het geld
Te betalen mij in goud

Ik zal zijn leven
In oud Monte Carlo
En jij zal zijn lezen
De geheimen ik verkocht

Dolken en contacten
En helder glimmende limo’s
Ik heb een kijk
Dat draait in een levensboot

Schijnende nachtjapons
En giftige cobra’s
Stiller onder de hiel van mijn schoen

De elegantie van China
Ze sturen haar te liggen hier op haar rug
Maar als ze diep beweegt mij
Ze zou liever schieten mij in mijn sporen

En terwijl een Midden-Azië dame
Ze echt kwam als geen verrassing
Maar ik nog steeds deed vernietig haar
En ik zal smijten
Kring van vliegen

Ik kruiste de oceaan
Waar nee één kon zien
En ik deed in een tijdbom
In jouw onderzeeër
Goed vaarwel naar oude vrienden
Het geheim is in hand
Met valse papieren
En namaak plannen
Jij nooit zal begrijpen


Vanzelfsprekend heb je de oplossing van vorige week nog tegoed: Bankrobber van The Clash. Fijne plaat! En het was good old JV die ‘m alweer snel had geraden. Hoe doet ie het? Een wandelende encyclopedie, ik zeg je.

 

13 gedachtes over “Vlieg op! #liederlijk

  1. Goedemorgen, ik zal eens sportief zijn en de kans aan anderen geven, ik kom hier toch niet uit hahahahah is dat sympathiek of niet?? nee hoor grapje, ik wet het echt niet

    1. Bijzonder sympathiek! 🙂
      Ik denk dat als je het antwoord zou horen, dat het misschien bekend voorkomt, het is wel een plaat die je bijvoorbeeld in de top2000 tegen kunt komen. Maar… Misschien zegt het je alsnog niets. Ook niet erg 🙂

      (De video naar Bankrobber (oplossing van vorige week) zet ik er in de loop van de ochtend nog bij.)

  2. JV
    Van harte: bloggersterk,ik dacht ik zal nog even wachten,dan hebben andere ook een kans.
    Nee hoor, ik had andere verplichtingen als Opa zijnde,en dat gaat voor.

Geef een reactie

