De dominee gaat voorbij

Gedichten selecteren, kent u die uitdrukking? Ik moest daar aan denken toen ik* van de week gedichten aan het selecteren was voor aanstaand weekend. U weet wel, wanneer wij (MANKES) volledig ontwapend, dus zonder snoeren en stekkers,dichterbijdebar_2016_poster door Delft struinen tijdens het onvolprezen Dichter Bij De Bar-festival. Ook ondergetekende zal van zich laten horen, want tussen onze nummers door gooi ik er een paar gedichten doorheen.
Hashtagzinin, zeker weten. Maar spannend is het. Gedichten voordragen is nog altijd een heel andere tak van ontspoord dan een beetje leuk met je gitaar en trommel liedjes spelen.

Tot mijn grote geluk kan ik dankzij de poffertjesaffaire, of nee: doofpotaffaire, die sinds maandag weer nieuw leven in werd geblazen, mijn gedicht ‘De maat in het schap‘ scanderen. En dat doet me deugd. Typisch zo’n gedicht waarbij ik met drukke handbewegingen en vrolijk rondvliegende spuugjes mijn frustratie lucht kan geven.

Overigens is doofpotaffaire een belediging voor dove potten. Die zitten volgens mij helemaal niet op te wachten op Fred. Wat en hoe ie ook brult.


*vrij naar dominee Gremdaat

 

9 gedachtes over “De dominee gaat voorbij

Geef een reactie

