Luciferhoutjes

het stadion gebouwd van afgebrande luciferhoutjes vouwt dubbel als een calzone als ik het met mijn reuzenhand bij een hoek vastpak
de ramp die volgt heb ik niet voorzien en is direct ook niet meer te overzien
met een rode kop van schaamte probeer ik mijn onschuld te bewijzen door zoveel mogelijk mensen te redden die bij nader inzien plastic speelgoedschaapjes zijn

het meisje in het vak met de harde kern blijkt mijn dochter te zijn en precies om die reden waan ik haar veilig
er zal voor haar worden gezorgd door de hooligans die geen kwaad in de zin hebben
ik ken ze stuk voor stuk
totdat de waarheid keihard tot me doordringt

ik ben de veroorzaker van al deze ellende al dit leed en hoe zou ik ook maar kunnen denken dat haar niets kan overkomen
mijn paniek is zo hevig dat ik niets anders kan dan alleen maar onbedaarlijk huilen
door mijn tranen heen zie ik overal kleine platgedrukte mensen en een krioelende massa op de vlucht maar waar is ze ik kan haar niet zien niet horen niet voelen

mijn wijd open mond is kurkdroog en ik schreeuw zonder geluid
de nacht is nog maar net begonnen

10 gedachten over “Luciferhoutjes

Geef een reactie

