Dag zon #liederlijk

Hoe toepasselijk is de tekst hieronder op een mooie zondagochtend. Of nou, mooi, je kunt je afvragen of het echt wel zo mooi is. Toen, lang geleden, maar ook nu. Misschien plenst het wel. Of heb je net knallende ruzie met je buren. Of weet ik veel, gewoon te lang doorgehaald en een knallende koppijn. Kan allemaal. De dame in kwestie zong het in ieder geval niet met een accentloze fluwelen stem. Ik kan je nog verklappen dat ze misschien wel een interessant, maar druk leven leidde, als zangeres, model, actrice en muze. Dat valt niet mee, lijkt me. Helaas is ze dan ook niet oud geworden. Wat ik graag, behalve de titel, wil weten: wie is deze femme fatale en met welke band speelde ze samen? Het ligt op het puntje van mijn tong! Viel spass 😉


Zondagmorgen, prijs  de dageraad
Het is slechts een rusteloos gevoel bij mijn zijde
Vroege dageraad, zondagochtend
Het zijn slechts de verspilde jaren zo dicht achter

Kijk uit, de wereld is achter je
Er is altijd iemand rondom jou wie wil roepen
Het is niets aan alles

Zondagochtend en ik ben vallend
Ik heb hebben een gevoel ik doe niet wil te weten
Vroege dageraad, zondagmorgen
Het is al de straten je kruiste, niet zo lang geleden

Kijk uit, de wereld is achter je
Er is altijd iemand rondom jou wie wil roepen
Het is niets aan alles

Zondagmorgen
Zondagochtend
Zondagmorgen


Vorige week was het zowaar weer eens Bloggersterk die zich vol op het liefdevolle avontuur stortte en triomfeerde met Love’s Great Adventure van Ultravox. Van harte nogmaals!

Voor de volledigheid: de kans is aanwezig dat ik wat laat kan reageren op uwer antwoorden. Vandaag is MANKES on tour naar Den Andel. Ook niet erg 🙂

 

6 gedachtes over “Dag zon #liederlijk

    1. Aiaiai dat ik nu uitgerekend op een Velvet Underground vraag nat moet gaan..alsof ik uitglijd over de banaan die op de hoes staat….Gefeliciteerd JV!, alleen……ik heb het nummer in mijn hoofd alsof het gezongen is door Lou Reed en Nico, tja, onweerstaanbaar in o.a. Venus in furs. Gauw de CD opsnorren….hoewel…Ego is nu lol aan het maken. Ik heb de tijd 😉

  1. Ik ben eruit! De dame in kwestie heeft het lied gezongen, maar dat is uiteindelijk niet op plaat uitgebracht. Die weinig fluwelen zang is dus niet van haar, maar van Lou Reed, zoals ik al dacht. Desaltniettemin…..’k Was te laat 😦

    1. Potverdikkie….. Je hebt gelijk man. Ben ook nog eens even goed in de krochten afgedaald en inderdaad….
      Ik vind dat zowel jij als JV met de eer mogen strijken. Zeer terecht: van harte!

Geef een reactie

