Kwartet!

In wat voor gezelschap is Vic nu weer verzeild geraakt? Als dat maar goed gaat… 🙂


… of ze mee ging om te kwartetten, dat was zo’n beetje in het kort waar het op neer kwam. En ze vertelde het zonder te verblikken of verblozen.
We waren net naar een optreden geweest en we hadden nog wel zin in een kop thee. Ja, het was half elf ‘s avonds, maar wat zou het? Dus wij – mijn schone deerne, een vriendin en ik – op zoek naar een tentje voor een warme versnapering en een kachel. Ondanks dat het nieuws van de dag een zes weken vooruitgelopen natuur was, hadden wij meer het gevoel een week of acht terug in de tijd te zijn. Dat typische herfstgevoel dat de olifanten uit de bomen vallen.

Tijdens het concert was er van even bijpraten niet veel gekomen. De eerste klanken klonken namelijk al toen wij de zaal binnenkwamen en we werden op slag opgeslokt door de menigte en het geluid. Maar nu zaten we dan eindelijk rustig aan een tafeltje. Ditje hier, datje daar. Het liefdesleven kwam vanzelfsprekend ook aan bod. Vooral dat van onze vriendin. Vette roddels wilden we. Juicy details. Nou, die kregen we. Eerst over haar huidige amoureuze escapade. Zachtjes uitgedrukt liep dat niet bepaald naar wens. Na een onstuimig begin van vonken die ervan af hadden gespat, was er ineens een gat in de weg. Ik zei nog: beter zo dan andersom, maar heel lekker was mijn timing niet. Op zich geen nieuws.
Het probleem van de hobbel die een fatsoenlijke bobbel in de weg stond, was dat hij van het ene op het andere moment het gevoel had niet aan haar seksuele eisen te kunnen voldoen. Ze hadden er lang en kort over gepraat, maar er was echt iets mis. Tja, en dat duurde nu ook al weer een week of wat, dus de stekker zat momenteel wat los in het stopcontact. Kwestie van een laatste rukje. Wat vrij wonderlijk is uitgedrukt in deze context, maar hé, je snapt ‘m.

En toen kwam het kwartetverhaal. Ze was van de week weer eens uit geweest. Gewoon alleen. Zonder gedoe en verwachtingen. Het was leuk, chill, aardige lui, iedereen vroimage001lijk en blij. Geen hitsige opdringerige mannetjes en vrouwtjes. Maar wat deze liefhebster van beide seksen wel als een onverwacht compliment beschouwde, was dat ze tegen het eind van de nacht spontaan een foursome kreeg aangeboden. Daar werd ze toch een beetje onrustig van. Het waren types die haar wel aanstonden en ze had wel zin in iets anders. En je leeft maar één keer, dus waarom niet?

Ik kon me er niets bij voorstellen, althans, mijn fantasie laat me verder gelukkig nooit in de steek, maar nu kon ik er niet veel mee. Een dergelijke aanbieding heb ik ook nooit mogen ontvangen en zo ja, dan zou ik niet weten wat ik er mee aan zou moeten. Het leek me een enorme heisa. Wat en wie doet wie en wat en vooral: hoe? Ik zou waarschijnlijk precies zoals te verwachten was in paniek raken. Beetje dom lachen en grinniken. En dan maken dat ik weg kwam. Ja, ik ben een held, ik weet het. Laat mij maar dobberen in het Land der Onwetenden met mijn rijke fantasie. Opvallend was wel dat ik het die avond niet meer koud heb gehad. Maar dat kan ook gekomen zijn door de twintig minuten straffe tegenwind op de fiets naar huis.

Ah, wacht, nu wil je natuurlijk weten of ze daadwerkelijk op het aanbod van een potje kwartetten is ingegaan? Nee. Tot haar grote spijt. Ze vond dat nog niet kunnen met de stekker nog half in het stopcontact. Een stevige pot kwartetten vraagt nu eenmaal om een zuiver geweten.

13 gedachtes over “Kwartet!

Geef een reactie

