Catweazle’s trucje #liederlijk

Die goede oude Catweazle, wie kent ‘m nog? Hoe hij zich kon verwonderen over van alles en nog wat, maar onderstaand onderwerp toch wel de ultiem magische truc der mensheid vond? En laten we eerlijk zijn: dat is het ook. We kunnen simpelweg niet meer zonder. Daarom vandaag een bescheiden hommage aan dit fenomeen. Ik denk niet dat ik me nog in allerlei georkestreerde bochten hoef te wringen – of het nu donker of licht is – om er nog meer woorden aan vuil te maken. Game on! 😉


Onze één bron van energie
De ultieme ontdekking
Elektrisch blauw voor mij
Nooit meer te zijn vrij
Elektriciteit
Nucleair en HEP
Koolstof brandstoffen van de zee
Verspilde elektriciteit

Onze één bron van energie
Elektriciteit
Alles wij nodig te leven vandaag
Een cadeau voor mensen te gooien weg
De kans te veranderen is bijna verdwenen
Het alternatief is alleen één
De laatste bron van energie
Zonne-elektriciteit

Elektriciteit
E……………


Vorige week ontstond er terecht wat verwarring over het juiste antwoord. Mea Culpa! Op d’één of and’re manier heb ik Nico een liedje laten zingen dat nooit of die manier is uitgebracht. Beetje dom, zou onze koningin zeggen. Van de twee liedjes die door mijn hoofd gonsden maakte ik er eentje: Afterhours (The Velvet Underground + Nico) en Sundaymorning (The Velvet Underground) smolten samen tot Sunday Morning gezongen door Nico. Dat klopt niet.
Desalniettemin ging het wél om Sunday Morning en The Velvet Underground. Winnaars van deze opgave werden zowel Bloggersterk (die me gelukkig op mijn vergissing wees) als JV. Van harte meine herren!
Overigens heb ik me laten influisteren dat Nico, Sterling en Lou nog altijd in vrede rusten. Pak van mijn hart!

 

4 gedachtes over “Catweazle’s trucje #liederlijk

Geef een reactie

