Onvergetelijk #liederlijk

Tja, ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat ik ook maar ooit een liedje van deze heren hier zou posten. Maar dus toch. Wederom breekt de categorie guilty pleasures mij op. Ik kan het beter maar erkennen. Dus hierbij. Ik geef me over. Jij ook? Want wanneer je dat doet, dan zou je zomaar de opgave van deze week uit hetzelfde vuur kunnen slepen. Zou toch onvergetelijk (of onvergeeflijk?) zijn!
Nah, genoeg geleuter en gereutel. Het is allemaal alweer vaag en helder genoeg. Raad je mee?


IJs
Jouw alleen rivieren rennen koud
Deze stad lichten
Ze schijnen als zilver en goud
Gegraven van de nacht
Jouw ogen als zwart als kool

Loop op door
Loop op doorheen
Loop tot je rent
En doe niet kijk om
Voor hier ik ben

Carnaval
De wielen vliegen en de kleuren draaien
Door alcohol
Rode wijn dat doorprikt de huid
Gezicht tot gezicht
In een droge en waterloze plaats

Loop op door
Loop op doorheen
Zo verdrietig te nederlaag jouw liefde
Dus hoofd op
Blijf deze tijd
Blijf vanavond in een leugen
Ik ben alleen vragen, maar ik
Ik denk jij weet
Kom op neem me weg
Kom op neem me weg
Kom op neem me thuis
Thuis weer

En als de berg zou kruimelen
Of verdwijnen in de zee
Niet een traan, nee, niet ik

Blijf in deze tijd
Blijf vanavond in een leugen
Ooit na, deze liefde in tijd
En als je redt jouw liefde
Red het allemaal

Doe niet duwen mij te ver
Doe niet duwen mij te ver
Vanavond


En dan terug naar de week die is geweest: de vorige. Wie raadde het? Wie? Ja, hallo, wie denk je? JV natuurlijk! Het is bizar. Maar hij flikte het weer. Deze keer sloeg de vonk over bij OMD’s Electricity 🙂

 

11 gedachtes over “Onvergetelijk #liederlijk

Geef een reactie

