De gang op! #liederlijk

Hoe speciaal moet het zijn om hier op deze plek met je liedje terecht te komen? Nou, het hoeft echt niet uitermate bijzonder te zijn. Een beetje door mijn hoofd galmen is al voldoende om me aan te sporen tot het zoeken en vinden van de liedtekst en die dan woord voor woord om te zetten. Een vreemde vorm van ontspanning. Maar waarom niet? Het is tenslotte ter vermeack en dan is veel geoorloofd. Zolang het maar legaal is. Zo niet: dan zoek je het maar uit met je matties. Genoeg gezever, in de verte hoor ik de sirenes al loeien: raden, snel!


Bernie Rhodes weten niet ruziën

Waarom moet jij opnemen mijn telefoon roepen?
Ben je plannen een schacht LP?
Zei je hebt zijn bedreigd door bandieten
Nu het is jij, dat is bedreigen mij

Kan niet vechten corruptie met valse trucs
Ze gebruiken de wet te plegen misdaad
En ik vrees, vrees, te denken wat de toekomst zal brengen
Wanneer we zijn leven in bandieten tijd

Doe niet roepen mij litteken gezicht

Kan niet onderbreken terwijl ik ben praten
Of ze zullen nemen al je gitaren
En Pak Tweeëntwintig zegt als ik zing de waarheid
Ze willen niet maken mij een overnachtelijke ster

Doe niet bieden ons legale bescherming
Ze gebruiken de wet te plegen misdaad
Ik vrees te denken wat de toekomst zal brengen
Wanneer we zijn leven in bandieten tijd

Bernie Rhodes weten niet ruziën


En potverdikkie hallo? Het was nu eens niet JV die er vorige week met de buit vandoor ging. Nee, ook Bloggersterk was het niet. Want ja, het was prachtig voorbereidend werk vanaf links door Mignonne dat meedogenloos werd afgerond door Mac; precies zoals we dat van hem zijn gewend als spits zijnde. Onvergetelijk. Dat treft: Unforgettable Fire – U2

 

11 gedachten over “De gang op! #liederlijk

Geef een reactie

