Vorstelijke rarigheid #liederlijk

Een heel klein beetje het Duitse thema van de Boekenweek indachtig, hieronder een bijna tienvoudig raar liedje. De band had hier een stevige hit mee begin jaren tachtig. Raar of niet, maar ik meen me te herinneren dat het refrein van jong tot oud werd meegezongen. Er zijn nog veel curieuze weetjes rond deze band te ontdekken, maar als ik dat nu al ga verklappen, dan wordt het wel erg eenvoudig. Geen gezeur, aan de slag en raden maar! 😉


een twee drie zwa!

Daar is werkeloosheid ellende wanhoop
Echt wil te verliezen mijn baan ik ben gaande naar de kermis
Liefde is gaande ruig o ja ik weet
Sorry mij maar ik heb te gaan

Er is een woord in Duits ik denk het zegt het allemaal

Wonderlijk, wonderlijk, wonderlijk
Wonderlijk, wonderlijk, wonderlijk

Hier op de risico van zijnde stoutmoedig
Vertel me alles over die atoomoorlog
God ik wil zingen tot heer leider
God weet!

Er is een woord in Duits ik denk het zegt het allemaal

Wonderlijk, wonderlijk, wonderlijk
Wonderlijk, wonderlijk, wonderlijk


Vorige week was het voor de tweede keer op rij Mac al skankend het goede antwoord gaf: Gangsters van The Specials. Van harte nogmaals! Gaat het hem lukken voor de derde achtereenvolgende keer te zegevieren? Of herpakt JV zich? En wat te denken van Bloggersterk? Maar misschien komt het goede antwoord wel uit een heel andere hoek. Mijn gottie, de spanning! Eerst maar eens de oplossing van vorige week bekijken:

 

13 gedachtes over “Vorstelijke rarigheid #liederlijk

    1. Ah, waarschijnlijk is het je ontgaan door de lawine aan reacties hierboven 😉 maar Mac is er al mee aan de haal! Je had ‘m wel goed, maar net te laat. Helaas. Volgende in de herkansing 🙂

  1. Aiaiai….hier lijkt een scheuring op handen, het ontstaan van een geheel nieuwe divisie; fris, scherp en alert de oudjes in verwondering achterlatend – Wunderbaaaaar! Gefeliciteerd Mac en geniet van je overwinning. Met volle teugen en doe het nu, want onze verwondering is maar tijdelijk. Daarna is het een kwestie van herpakken en…..we’ll meet again! 😉

  2. Beetje mazzel met de laatste 3 liederlijkheden?
    Ben ook niet meer 1 van de jongste, maar deze paste toevallig allemaal in mijn straatje(rond 80`s)
    Dank voor de felicitaties 🙂
    Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen!
    Suc6 gewenst voor allen!!

Geef een reactie

