Het zwijgende klatergoud

wanneer de zwijgende meerderheid haar mond opendoet
spreekt zij haar eigen doodvonnis uit

als vanzelf zal zij opgaan in links rechts of midden
waar zij haar eigen stem nooit meer zal horen tussen

al het geschreeuw gebulder gereutel van de eenheidsworst
die zich wentelt in zijn eigen bakvet

het vuur nog maar eens opstookt het rookgordijn verstikt
de mond van de reuzelkotsende minderheid

in haar door het lot bezegelde gouden kooi vol zilvervisjes stemt de zwijgende meerderheid berustend toe en luistert met ingehouden adem naar het gemurmel in de verte

17 gedachten over “Het zwijgende klatergoud

  1. De zilvervisjes kan ik even niet plaatsen, of wel? En is de keuringdienst van waren op de stoep geweest en is hierdoor de plaatselijk snackbar niet blij met je ? Of wel? Hihihi ook al kan het ook zo zijn dat je op een borrel was? Waar het bittergarnituur smakelijk werd verordend? Maar toch? Die zilvervisjes hè ? :/

    1. Haha! De plaatselijke snackbar zal idd niet blij zijn met mij: ik kom er nooit 🙂
      Het is vooral een politiek getint schrijfsel. De zilvervisjes zou je kunnen zien als vluchtelingenstroom/geld/’gelukszoekers’

      Maar, interpreteren staat helemaal vrij 🙂

  2. Een minieme minderheid vandaag in Brussel en ze kotsten spijkers uit hun explosieven….doe mij die zilvervisjes maar. Ik heb ze ook hier op m’n jongenskamer en als het gelukszoekers zijn, dan hebben ze’t gevonden. Ik zou niet weten hoe ik ze moet bestrijden 😉

    1. Zilvervisjes zijn de beste huisdieren. Ze leven van stof. En oké, je boeken gaan er langzaam aan. Maar hallo, dat geldt voor onszelf net zo.
      Wat dan weer in schril contrast staat met Brussel…

Geef een reactie

