Nattigheid voelen

De eerste maandag van de maand, kikkers uit de billen, dus hoog tijd voor een Vic-verpozing. Veel plezier!


Waarschijnlijk ben ik niet de enige die vindt dat natte dromen meestal ongelegen komen. Terwijl dat op zich best raar is, want ik lig juist wel en ik kom. Dus over ongelegen komen kunnen we nog een leuke discussie starten. Vermoeiend, geef ik direct toe – welkom in mijn wereld.

Van de week was het weer raak: natte droom. En waar ik dan eigenlijk het meest de pest over in heb, is dat ik het me niet kan herinneren. Ik droom me altijd een slag in de rondte, ik onthoud de meest onsamenhangende nachtelijk hersenspinsels, maar een kinky droom – mag ik toch hopen? – vervliegt waar ik bij lig. Om gek van te worden.why-do-guys-have-wet-dreams-313t5x401x5zdps3s8wyru
Omdat ik nogal gesteld ben op mijn warme bed en ik ‘s nachts een zo mogelijk nog slechtere motoriek heb dan overdag, kies ik er tegen beter weten in voor om te blijven liggen. Ik probeer een zo’n natte-flats-ontwijkend mogelijke houding aan te nemen en weer in slaap te vallen. Wat niet lukt. Die plek in mijn shorts is in no time koud en alles plakt aan elkaar, hoe goed ik ook mijn best doe om het te negeren. Niet te doen.

Wij mannen hebben het vaak heel makkelijk, heus, maar in dit geval is het een kleine hel. Nogmaals: ik heb nul plezier mogen beleven aan wat doorgaans juist als hoogtepunt de boeken ingaat. En daar lig je dan wakker te zijn met een natte onderbroek. Ja, ik weet het, dit is allemaal nogal direct en recht voor z’n raap, maar hoe moet ik het anders beschrijven? Het is gewoon een kliederboel. Punt.
Dus na wat ongemakkelijk woelen en draaien, besluit ik er toch maar uit te gaan. Natuurlijk stoot ik ergens onderweg naar de badkamer mijn teen of knie en vloek ik binnensmonds om toch vooral mijn schattige deerne – die jaloersmakend heerlijk in dromenland vertoeft – niet wakker te maken.

Eerst maar plassen. Ik ga zitten, zucht, dommel nog wat en laat de boel lopen. Bij het afvegen van mijn kleine vriend ben ik inmiddels alweer vergeten dat er allerlei smurrie op en rond mijn buik zit. Nu zit het ook aan mijn vingers en op de rug van mijn hand. Ik zei al dat mijn motoriek juist op dit uur enigszins te wensen overlaat. Nog maar eens zuchten en zachtjes vloeken. Opstaan, onderbroek omhoogtrekken en me dan pas herinneren dat ik nog geen schone had gepakt. Nu zit wat eerst nog in mijn onderbroek zat ook op mijn bovenbeen. Geweldig. Ik weet wat mezelf met terugwerkende kracht verwennen is, dat blijkt maar weer.

Goed, na heel veel gedoe en weer helemaal fris, stap ik een kleine tien minuten later veel te wakker weer in bed. De dekens had ik bij het opstaan te ver teruggeslagen, dus van de o zo fijne lauwe slaapwarmte is niets meer over. Nog maar eens zuchten. Gaan liggen, jeuk krijgen, draaien, nog maar eens draaien, denken dat deze nacht vreselijk is en dan gebeurt uit het niets toch het wonder: de slaap is mij gunstig gezind, overvalt me en sluit me in haar armen. Ik zweef weg en in de verte hoor ik een stem: “Liefje, ben je wakker? Ik wel…” Mijn vriendin is wakker geworden. Waarschijnlijk door mijn gedoe. Ik draai me om en zie haar slaperige maar onweerstaanbaar verleidelijke blik. Ach, waarom ook niet. De nacht is straks ook nog lang genoeg. Er gaat niets boven een wakkere natte droom!

14 gedachtes over “Nattigheid voelen

  1. Dan zit je hier met nog geen 15 minuten geleden een ontbijt soldaat gemaakt te hebben op de bank met een bak koffie via mijn alziende oog alles voorbij flitsen.. visueel ingesteld is soms toch even wat teveel gevraagd op de roede morgen Hahaha #iew!! Maar wel heeeeel grappig en ‘recht’ voor zijn raap geschreven 🙂

Geef een reactie

