Plassen #paraciteren

“Mama?”
– (zucht) “Jaaa?”
“Mama, ik moet plassen.”
– “Oh ja? Nou, dan had je dat thuis moeten doen, nu kan het niet.”
“Maar… mama?”
– (diepere zucht) “Ja?”
“Maar, nou, ik had het wel thuis geprobeerd.”
– “Ja. Maar je had niet geplast. Dus je houdt maar op.”

11 gedachten over “Plassen #paraciteren

  1. Medelijden met dat kind jaaa zeker wel, je kunt toch niet op commando plassen?Wat zal het benauwd hebben…zeker wel, leuk om gesprekjes aan te horen… ik herken het .leuk onthouden en opgeschreven

    1. Haha! Ja, ik weet welke je bedoelt. Maar het kan ook van de Dik voor mekaar-show zijn? De dochter van Harry Nak riep dat dan de hele tijd en op het eind zei ze “ik heb al geplast”.
      🙂

    1. Haha! Ja, altijd weer dezelfde vraag voor ik de deur uitging met mijn dochter: heb je geplast? En…ondanks haar bijna 12 jaar doe ik het vaak nog steeds. Old habbit.

  2. Wil je weg en sta je klaar voor vertrek, moet er nog van alles gebeuren….portemonnee kwijt, zit in de handtas, handtas kwijt, niet op de bank, niet op tafel, in de slaapkamer soms? En dan kun je alleen maar wachten, wachten en dan eindelijk, de tas is gevonden, je hebt de knop van de voordeur al in de hand: “Wacht even….ik moet nog even pl…..” Vrouwending, duidelijk 🙂

Geef een reactie

