Anders alles

met mijn ogen dicht en gezicht naar de zon
aan de rand van het perron
valt alles op zijn plaats
dit is het moment dit is het enige juiste moment

ik schrik op als van rechts met oorverziekend gesnerp
de intercity van daar naar verder voorbij komt
ik draai me om met een beschermende hand op mijn oor
de schaduw in en toch

vanaf nu gaat alles anders zijn
vanaf nu gaat alles helemaal anders zijn

opnieuw van rechts dankzij de honderdtachtig graden
komt met remmend gepiep de stoptrein tot stilstand
uit de schaduw stap ik door een reepje middagzon de trein in
op weg van hier naar daar naar verder zo dichtbij

vanaf nu is alles anders
vanaf nu is alles helemaal anders

15 gedachten over “Anders alles

      1. Bij Muiderberg hebben ze net een gat gedicht. Was een uitgelezen kans geweest. Beetje dichten als spoorbrugman, Melanie S. helemaal van de kaart….o gut o gut….we moeten haast maken.

Geef een reactie

