Het zonnetje in huis #liederlijk

Nu de zon eindelijk de schroom van zich heeft afgeworpen en we ons plots in een vroege zomer wanen, waan ik gezellig een potje mee. Stel nu dat de zon niet goudgeelwit was maar pikzwart; welke schaduw zou zij werpen? Goed. Zo ben je in ieder geval een beetje in de sfeer van onderstaande tekst. Ik geef toe: eentje voor kenners. Om je in ieder geval een stevige duw in de rug te geven (struikel niet!), wil ik je op het hart drukken dat alles wat dood lijkt zomaar nieuw leven in kan worden geblazen. Dans tot je het loodje legt. Denk die kant op en het halve werk is gedaan.
Een bak met vage hints. Maak er maar wat van, lieverds 😉 Game on!


Moordenaar!
Man van vuur
Moordenaar!
Ik heb gezien de ogen van levende dood
Het is hetzelfde spel, overleven
De geweldige mis toneelstuk
Een wachtend spel
Gebalsemd, gekreupeld
Stervend in angst van pijn
Alle bewustzijn van vrijheid weg

Zwarte zon in een witte wereld
Als hebben een zwarte zon in een witte wereld

Ik heb een zoon
Zijn naam is Eden
Het is zijn geboorterecht
Verder vreemde tijden

Geef me negenenzestig jaren
Nog een seizoen in deze hel
Het is allemaal seks en dood
Als ver als ogen kunnen vertellen
Als Prometheus wij zijn verbonden
Geketend aan deze steen
Van een dappere nieuwe wereld
Ons god verlaten bestemming

En ik voel
Dat is alles we hebben nodig te weten
Tot werelds einde en de zeeën rennen koud

Geef me negenzestig jaren
Nog een seizoen in deze hel
Er is seks en dood
In moeder natuur haar plannen
Als Prometheus wij zijn gebonden
Geketend aan deze steen
Van een dappere nieuwe wereld
Ons god verlaten bestemming


Mac liet er vorige week geen gras over groeien (iets wat ze in de ArenA maar wat graag zouden willen) en scoorde met een snoeihard schot vet in de kruising: Queens of the Stone Age – Go With the Flow. Inderdaad, gewoon lekker flowen en verder geen gezeur. Nogmaals van harte! Let’s rock:

12 gedachtes over “Het zonnetje in huis #liederlijk

Geef een reactie

