Buiigheid

Nou ja, dus ik fietsen. U weet wel, het bijna dagelijks ritje voor ons heden ons daag’lijks brood ende spijs, flikkert er zomaar een stevige bui uit de lucht. In een poep en een scheet doornat. Normaal een vette garantie voor een overtreffende bui van mijn kant, maar nee – ik ga gewoon een potje voor me uit zitten fluiten. Zo’n man op een fiets die zich door de regen fluit. Doorgaans juist de types die ik per definitie wantrouw. Hoe en wat de neuk? Ik weet het ook niet, lieve lezers.
Het wordt namelijk nog gekker: ik begin te zingen wat ik fluit! Ja, sorry, maar dan weet ik het ook niet. Wat mij dus bezielt. Ben ik plotsklaps bezeten? Welk een duivels gebroed heeft het op mijn o zo heerlijk chagrijnige zelf gemunt? Ben ik te min? Ben ik te plus?
Nog altijd tastend in het duister dat mij zo lief is, toch maar besloten dit bizarre voorval met u te delen. In de hoop iets van een bezwering te mogen ervaren. Of iets van die strekking. En dat dan per strekkende meter, volgaarne.

Jemig. Dus dat. Even bijkomen en maar hopen dat het vanzelf overgaat.

Het liedje dat ik floot en later zong? Dat komt zondag. Is een leuke voor #liederlijk. Sowieso een leuk liedje, trouwens, daar niet van. Ik mag het graag voor me uit blaten tijden allerhande huiselijke klusjes. Het leent zich uitstekend voor allerlei rare stemfratsen. Allemaal top en dik in orde. Tot zover. Want nu kon het wel eens allemaal anders gaan worden te zijn te wezen. Pfff…

Oké.
Nu echt even bijkomen.
Nee.
Echt.
Nu.
Goed zo.

7 gedachtes over “Buiigheid

  1. Zijn jij en ik dan altijd de enige die vette pech hebben en altijd maar nat regenen???? ha ha ha zo lijkt het soms wel, maar wel dapper er door heen geknald met je fiets,fluitend, zingend…KANJER!En ook nog de prestatie leveren om het komisch op te schrijven

  2. […] Eerder deze week verklapte ik al dat het liedje hieronder met grote regelmaat door mijn hoofd galmt. Ik mag het graag zingen, fratsen uithalen met mijn stem (volledig geïnspireerd op de onnavolgbare kreuntjes, kirretjes en gekkigheden van de zanger), maar ook het specifieke handjeklap dat het nummer zo typeert mag ik graag laten horen aan iedereen die er niet op zit te wachten. Misschien geheel tegen de verwachting in is de versie met blazers mijn favoriet. Gewoon omdat die dingen zo lekker wegtetteren tijdens de afwas. Of welke huishoudelijk klusje dan ook. Fijne plaat, grappig ook. Alleen als je claustrofobie hebt, dan kan het een tikkie benauwd worden… Mensen, wat een aanwijzingen! Makkie, wedden?😉 […]

Geef een reactie

