Dichtbij #liederlijk

Eerder deze week verklapte ik al dat het liedje hieronder met grote regelmaat door mijn hoofd galmt. Ik mag het graag zingen, fratsen uithalen met mijn stem (volledig geïnspireerd op de onnavolgbare kreuntjes, kirretjes en gekkigheden van de zanger), maar ook het specifieke handjeklap dat het nummer zo typeert mag ik graag laten horen aan iedereen die er niet op zit te wachten. Misschien geheel tegen de verwachting in is de versie met blazers mijn favoriet. Gewoon omdat die dingen zo lekker wegtetteren tijdens de afwas. Of welke huishoudelijk klusje dan ook. Fijne plaat, grappig ook. Alleen als je claustrofobie hebt, dan kan het een tikkie benauwd worden…
Mensen, wat een aanwijzingen! Makkie, wedden? 😉


Ik heb gewacht uren voor dit
Ik heb gemaakt mezelf zo ziek
Ik wens ik was blijven slapen vandaag
Ik nooit gedacht deze dag zou eindigen
Ik nooit gedacht vanavond zou ooit zijn
Dit dicht bij mij

Gewoon proberen te zien in het donker
Gewoon proberen tot maken het werken
Te voelen de angst voordat jij bent hier
Ik maak de vormen komen te dichtbij
Ik trek mijn ogen uit
Houden mijn adem
En wacht totdat ik schud

Maar als ik had jouw vertrouwen
Dan ik kon maken het veilig en schoon
Als alleen ik was zeker
Dat mijn hoofd op de deur was een droom

Ik heb gewacht uren voor dit
Ik heb gemaakt mezelf zo ziek
Ik wens ik was blijven slapen vandaag
Ik nooit gedacht deze dag zou eindigen
Ik nooit gedacht vanavond zou ooit zijn
Dit dicht bij mij

Maar als ik had jouw gezicht
Ik kon maken het veilig en schoon
Als alleen ik was zeker
Dat mijn hoofd op de deur
Was een droom


Vorige week werd mijn guilty pleasure door JV onthuld: Fleetwood Mac – Go Your Own Way. Terwijl ik nog dacht dat dit een buitenkansje was voor bijvoorbeeld, eh, Mac? Maar nee. JV was er weer snel bij en met succes. Nogmaals van harte!

19 gedachtes over “Dichtbij #liederlijk

      1. Wow, geweldig ! Kom net thuis van het wandelen , leuke binnenkomer 😉 . Vind Lullaby en a forest ook goeie nummers van the Cure . Alvast een fijne avond , liefs …

          1. Haha , nee, was even napraten met een maat van me over een andere hobby van me : wielrennen 🙂 . Wens je een goeie start van de nieuwe week , liefs…

            1. Ah, het verdriet dat Giro heet. Zelfs als niet groot wielrenfan liet mij dat niet koud.
              Jij ook een mooie week gewenst! 🙂

              1. Ja maar niet alleen de Giro , ronde van België ook een echte horrortoer , pfff . Heb zelf vroeger aan wielrennen gedaan , zodoende 😉 . Dank je wel 🙂

                1. Kijk, dat weet ik dan weer niet. Volgende maand wel een weekje vakantie in België, hopelijk zonder horror 😉
                  Mooie sport om te doen, lijkt me. Ik fiets graag en haal ook heel graag in, haha! Maar echt wielrennen is wel wat meer dan dat, weet jij dus alles van. Leuk om te weten dat je zelf hebt gewielrend (is dat een woord?) 🙂

                  1. Ik kijk bijna alles als de mogelijkheid zich voordoet 😉 . Woon in Limburg , dan weet je wel dat hier genoeg “heuveltjes” zijn en best wel goeie training geweest om het wielrennen te leren , hihi . Gewielrend is een goed woord 😉 Fijne dag , liefs…

Reacties zijn gesloten.