Doorschijnend #liederlijk

Hebben wij weer. Zitten we lekker in het zonnetje in de tuin, schuift er een vette wolk voor. En dan is het toch wat fris. Dat is een deel van de strekking van het liedje hieronder. Maar dan volledig uit de context, ook dat nog. Schiet je dus niets mee op. Over de band kan ik zeggen dat ze hun hoogtijdagen kenden zo eind jaren tachtig. Fijne muziek! En het rammelde ook heel prettig. Ze bestaan nog steeds, al is het met horten en stoten. Een week of anderhalf geleden heb ik ze live in Paradiso gezien. Een stelletje oude knarren, maar verder als de dag van gisteren. Ik kan me vergissen, maar het liedje van deze week is de single waarmee ze destijds hun doorbraak hadden. Een bescheiden doorbraak, dat zeker. Geen band die bekend is bij een groot publiek. Hallo? Wat een introductie. We geven het zowat weg, mensen. Kom ze maar halen, neem ze maar mee! Viel Spass! 🙂


In een tuin in het huis van liefde, zittend eenzaam op een plastic stoel
De zon is gemeen wanneer hij verstopt weg, ik nodig een zus – ik zal gewoon blijven
Een klein meisje, een kleine jongen – in een kleine kerk of in een school
Kleine Jezus ben jij kijkend mij, ik ben zo jong – gewoon achttien

Zij, zij, zij, zij schijnt aan
Zij, zij, zij, zij schijnt aan
Schijnt aan

In een tuin in een huis van liefde, er isniets echtgewoon een jas van armen
Ik ben niet het plezier ik gebruikelijk te zijn – zo jong – pas achttien

Zij, zij, zij, zij schijnt aan
Zij, zij, zij, zij schijnt aan
Schijnt aan

Ik doe niet weten waarom ik dromen deze weg
De lucht is paars en dingen zijn recht elke dag
Ik doe niet weten, het is gewoon deze wereld is zo ver weg
Maar ik zal niet vechten, en ik zal niet haten
Nou, niet vandaag

In een tuin in het huis van liefde
Zittend eenzaam op een plastic stoel
De zon is gemeen wanneer hij verstopt weg

Zij, zij, zij, zij schijnt aan
Zij, zij, zij, zij schijnt aan
Schijnt aan
Schijnt aan
…en aan… en aan…
Schijnt aan
Schijnt


Vorige week was het een kwestie van uit de kast komen: Close to Me – The Cure, jawel. Er werd stevig gestreden om de eer, maar het eerste goede antwoord werd door Anja Souren gegeven. Van harte nogmaals!
En wat bazelde ik toch over claustrofobie en een kast? Clipje kijken dan maar 😉

8 gedachtes over “Doorschijnend #liederlijk

Geef een reactie

