Geloofsbrief

De pa van Ria? Nou, precies dat – een paria. Haar moeder daarentegen is een verschijning, och man! Heerlijke vrouw. Die schijnen ze heilig te gaan verklaren, echt. En terecht ook hoor.
Maar laatst had zij het dus over je zus. Ja, jouw zus! Dat zij daar dus wel een beschuitje mee zou willen eten. Ik zat toch even met mijn oren te klapperen hoor! Zij met je zus!? Wow. Daar zakte mijn broek van af. Ik moest dat even verwerken. Gelijk Godfried gebeld. Patatje gehaald, kroketje erbij. Lekker man. Met van die saus. Heerlijk. Heeft hij nog hemel en aarde bewogen om kruisbessen bij z’n pindarotsjes te krijgen. Als toetje! Hallo. In de snackbar. Geloof jij het? Thomas dus ook niet. Die hoorde het later van die Rus, Peter. Of Pjotr is het dan natuurlijk. Maakt ook niet uit. Maar hij dus.

Goed, nou, ik ga er weer vandoor. Ik moet nog sandalen kopen. Van die dingen met luchtzakjes in de zool. Schijn je zo mee over water te kunnen lopen. Schandalig mooie ervaring moet dat zijn. Moet je wel eerst indrinken. Paar flessen wijn, bodempje leggen met wat brood en vis, moet jij eens opletten hoe je loopt! Haha! Nou, jongen. Dikke doei. En scheer die baard eens af man, je ziet er niet uit!

8 gedachtes over “Geloofsbrief

Geef een reactie

