Pappen en nathouden #Vic

Tja, Vic dus. Ik heb het met rode konen goedgekeurd. Vooruit maar. Voor deze keer 😉


Weet je, ik zal het maar gewoon zeggen. Zonder omwegen, geen gedoe, geen gereutel: ik ben gek op seks. Echt. Kun je me zo voor wakker maken. Of me voor wakker laten blijven. Zelfs een nacht voor over laten slaan. Ik lust er domweg wel pap van. Al is pap gezien vanuit mijn seksuele voorkeur niet helemaal het juiste woord. Maar je snapt wat ik bedoel. Gek op seks. Ik.

En daar zit nu dus mijn zorg. Op dit moment heb ik geen reden tot klagen. Nooit gehad ook. Dat is natuurlijk vet boffen voor mij. Het zou toch jammer zijn als je, zoals ik, geen genoeg kunt krijgen van een lekkere vrijpartij en er dan zijdelings een klachtenbureau op nahoudt. Zo zit het gelukkig niet. Maar hoe moet dat straks, als ik pakweg een jaar of veertig, vijftig verder ben? Je kunt denken dat wie dan leeft, dan zorgt. Of sekst. Maar zo makkelijk houd ik mijn levendige vooruit piekerende geest niet voor de gek. Die wil weten waar het tegen die tijd aan toe is. Een idee hebben, vage contouren, dat soort dingen.

Ik probeer mijn overuren makende gedachten te sussen met wat ik toe nu toe denk te weten. Dat het bijvoorbeeld uiteindelijk heus wel minder wordt met die gezellige sex-drive. Ik hoor namelijk bijzonder weinig van of over oudere mensen – dus old school bejaarden van tachtig die echt van wanten weten – dat ze nog zeer regelmatig leuk aan het klussen zijn in de slaapkamer. En van de minder bejaarde mensen in mijn directe omgeving weet ik eerlijk gezegd ook niet of ik zit te wachten op een gedetailleerd verhaal voor het slapen gaan. Een klassiek voorbeeld: mijn ouders. Ik vind het fijn voor ze als ze nog wat opwindende echtelijke activiteiten hebben, maar een verslag hoef ik niet. Zitten ze trouwens andersom ook niet op te wachten. Dat is wel geruststellend. Vroeger was dat een ander verhaal. Dan flapte ik er tijdens het avondeten uit wat me op dat gebied bezighield. Dat leidde nog weleens tot wat hilariteit, maar ik kreeg wel een open en duidelijk antwoord op mijn vragen. De enige juiste manier, naar mijn idee.

Tja, ouder worden en seks. Heel soms lees ik er weleens wat in een krant over. Een achtergrondartikel. Wat me dan vooral opvalt is dat er een taboe op lijkt te rusten. Hoe schrijnend het kan zijn. Stel dat ik ooit in mijn eentje – laat het alsjeblieft niet waar zijn, maar volgens Schopenhauer moet het ergste tenslotte nog komen – in een bejaardentehuis terecht zou komen. En dat ik dan nog steeds met zekere regelmaat een gezonde ferme kabouter zou hebben die wat aandacht opeist. Hoe moet dat dan? Privacy is er nauwelijks. Zeker niet als je hulpbehoevend bent. Natuurlijk kun je best kinky dingen bedenken met een rollator, maar toch. Plus: enige schroom is mij niet onbekend. Niet iedereen hoeft te weten wat en wanneer ik mezelf een handje help.

Pappen en nathouden

Ik weet het. Zover is het nog lang niet, als het al zover zou komen. Dat is de enige zekerheid: er is geen enkele zekerheid. Laat ik me maar vooral bezighouden met het hier en nu, waar mijn lieftallige schone op de bank zit en ik haar aankijk met een blik die ze maar al te goed kent. Haar reactie? “Ja, dikke doei, concentreer jij je nou maar op je stuk voor Blue Diamond!”


verscheen 2 juni 2016 op Blue Diamond

10 gedachten over “Pappen en nathouden #Vic

  1. De loop werd korter en de kogels langer, zei mijn vader geloof ik. Maar hij schoot nog altijd midden in de roos. Dat die roos steeds groter werd vertelde hij er niet bij……ik ga wel op de biljartclub als het zo ver is 🙂

    1. Hahaha! Hell, mijn beeldend brein heeft weinig nodig: dank u zeer 😛
      Ik vermoed dat ik een good old klaverjasavondje verkies tegen die tijd. Als ge maar leut(er) het! 🙂

Geef een reactie

