Verdwijnpunt

de hete lucht die zich als gif een weg door mijn verknipte geest schroeit

alles wat ik ben bevindt zich buiten mij
wat je ziet is alleen een kopie een reflectie van wat zich de werkelijkheid noemt
de ware ik liegt de boel bij elkaar
de zelfontspanner flitst en achter mijn ogen alleen nog het rood wit en zwart

met open ogen dendert een nieuwe dag naar binnen
de gekmakende gedachte dat er jij er niet bent niet was en nooit zal zijn er gewoon geen waarheid bestaat
en toch
ik voel dat het menens is wanneer ik mezelf hoor zeggen dat het nu echt alles of niets is

wie houdt nu wie voor de gek
de spiegel lacht met grote gele tanden terug ik schreeuw nee gil mijn stem galmt door het lege huis snerpt verscheurt mijn trommelvlies raast vloekt en tiert als een ziekmakend niet uit te roeien onkruid

mijn lijf verkrampt mijn voeten staan vast mijn tenen groeien door de vloer de grond in de aarde voelt nat en koud en dan recht door de smeulende kern van de moederplaneet waar ze verankeren zonder te verbranden
mijn armen in de lucht mijn vingers als lange dunne draden de hemel in door de wolken door de dampkring maar er is niets er is daar helemaal niets
voor ik dat goed en wel besef tolt mijn uitgemergelde lichaam zo snel in het rond totdat het in het zelf gecreëerde verdwijnpunt volledig oplost
er is helemaal niets helemaal niets helemaal niets meer over van wat dacht ik te zijn en van wat ik dacht te zijn

de spiegel ligt gebroken op de grond en er zit bloed aan mijn handen

13 gedachten over “Verdwijnpunt

  1. Wow! Of je inzicht heb gekregen dat je persoonlijkheid dat is zoals je beschrijft buiten jezelf bestaat waar je vervolgens je ware verbinding ervaart die in de aarde en daar in het universum, daar waar je ware zelf is en uit bestaat! Noem het een nachtmerrie, ik zie hier een verlichting momentje 🙂

Geef een reactie

