Bewolkt gezicht

Gisteren was het nog geen gezicht. Vandaag stiekem wel een gezicht. Ik zag het pas toen ik het doorhad, echt (vrij naar J.C. zaliger).
Wederom vorige week. Ardennen. Het huis op de heuvel waar we zaten bood vanuit de tuin een prachtig vergezicht met vooral veel lucht. En wolken. Die spreken altijd boekdelen.
Pas toen ik ook deze foto besloot te onderwerpen aan een softwarebehandeling, zag ik het gezicht dat door de wolken bij elkaar was geschoven. Terwijl het op het origineel ook overduidelijk te zien is, zie ik nu. Een droevige kop dat lijkt te liggen op een hartvormig kussen, aaahhw… Dan houd ik het amper droog hoor. Ik ben ook maar een stoere vent van vlees, bloed en tranen. Tranen die – als ik dit schouwspel eerder had ontdekt – zo het dal in zouden druppelen. Ook dat nog. Al had ik er gelukkig zelf geen last van gehad. Hoog en droog op een roze wolk.

cozzcl2weaekby0

12 gedachten over “Bewolkt gezicht

  1. mooi ,heel mooi ,wat wolken al niet met onze fantasie kan doen …dam moet je er wel een greintje van hebben natuurlijk ha ha maar het echt mooi

  2. Het is als met de tekening van dat mooie meisje of de heks. Hoe ik ook focus, ik zie dat gezicht niet goed. Wat ik wel zie is erg des Vics, het komt in het midden achter het oranje landschap op…… Wat zal de dokter hier nu weer van zeggen….:-)

  3. Wow.! Ik zag haar in eerste instantie niet totdat ik mijzelf beveel of ik andere dingen eruit kon halen plopte zij zomaar op! Zo droevig is zij? Of haar geliefde de trein pakt om een lange reis te maken en voorlopig niet meer terug komt. Het hart de symboliek van haar gevlogen liefde is, die haar op dat moment verdrietig maakt 😦

Geef een reactie

