Kom je buitenspelen? #Vic

Laten we de week voor de onveranderlijkheid eens beginnen met Vic en zijn (on)frisse ideeën. Ik waarschuw je: vat geen kou!


In plaats van met de deur in huis te vallen, wil ik het nu even andersom doen. De deur opengooien en in een waas van opwinding lekker naar buiten. Het is namelijk de tijd van het jaar voor de liefhebbers van buitenseks. Jawel. Doen we niet moeilijk over, gewoon het kinky beestje bij de naam noemen. Een leuke vrijpartij in de buitenlucht spreekt over het algemeen best tot de verbeelding. In mijn geval is die verbeelding ook meer dan genoeg.

Vrees niet. Ik spreek uit ervaring. Mijn oordeel is dus gebaseerd op uitgebreid onderzoek. Hier spreekt een ervaringsdeskundige, mind you. Ik heb het meegemaakt: alle remmen los terwijl nietsvermoedende wandelaars al vogelspottend op nog geen meter van mij en mijn heetgebakerde verovering passeren. Of op een parkeerplaats van een fastfoodketen tussen herkauwende medemensen de ware betekenis van een milkshake ontdekken. Of wat te denken van de akoestisch gunstige demping van duingras rond een tweepersoons duinpan.

Been there, done that. En dat zeg ik niet om stoer te doen. Nergens voor nodig. U kent mij inmiddels goed genoeg. U weet van mijn getob en gehannes door de jaren heen. Daarbij: wie opschept moet ook zijn bordje leegeten. Schep dus met mate. Gratis advies uit mijn eigen Wijze Spreuken-archief. Maar ik dwaal af. We gaan weer terug naar buiten.
Afbeelding1
Ik zal open kaart spelen. Buitenseks is niets voor mij. Nou, vooruit, in een auto ben ik er nog wel voor te porren. Maar echt buiten. In het zand, op een grasveldje half onder een picknickkleed, in een tentje op de hei of een museumpark – nee. Iedere keer weer vond ik het een kleine hel. Opwindend, dat zeker, maar wat een gestuntel. Het moet ook allemaal te snel, te onhandig. Ik ben als de dood voor hondenpoep, een mierenhoop of iets anders waar ik helemaal niet mee bezig wil zijn. Ik raak, kortom, in paniek. En dat helpt niet. Daar wordt mijn stramme kabouter niet blij van. En hij niet alleen.
Nu keek ik laatst wel een tikje jaloers naar twee hevig verliefde mensen. Gewoon hier in de speeltuin om de hoek. Die hadden maling aan stiekem gedoe en gingen vrij ver op een trampoline. Leek mij vrij onmogelijk. Zoiets als seks op een ongestabiliseerd waterbed. Niet te doen met al die terugslag. Maar deze twee negeerden alles en iedereen. Ondanks dat ik probeerde niet te kijken, keek ik natuurlijk toch. Ik dwaalde met mijn gedachten af en overwoog om mijn gade en mij dan toch nog een keer van de buitenlucht te laten genieten. Ik deed mijn ogen dicht, glimlachte en droomde heel even weg. Het was van korte duur, want vanaf de trampoline hoorde ik haar gefrustreerde stem: “Nou, stop maar, dit werkt dus óók niet.”


verscheen 11 augustus 2016 op Blue Diamond

15 gedachten over “Kom je buitenspelen? #Vic

Geef een reactie

