Doe even normaal

Er zijn van die dagen, dan weet zelfs ik niet wat mij bezielt.

Ik zit op de bank. De krant van zaterdag op schoot. Ik lees, blader, geef ongehoord commentaar. Drink mijn thee bedachtzaam met kleine slokjes. Soms kijk ik op en controleer het display van de cd-speler wanneer een nummer voorbij komt waarvan de titel me is ontschoten. Zo even op het doosje kijken.

Wat later scroll ik door mijn Twitter tijdlijn. Ik retweet wat politiek scherpe tweets van tweeps – mijn constructieve bijdrage aan een betere wereld. De wasmachine centrifugeert, dus die is zo klaar. Ik sta op, loop naar de keuken, zet mijn theeglas op het aanrecht en vind dat ik nog best even snel de stofzuiger door ons huis kan halen. Daarna is de was klaar en hang ik die op.

Ik heb trek, maar zet eerst nog een ander cd’tje op. Waterkoker aan, bord pakken, mes uit de la, brood uit de kast, boter uit de koelkast en smeren maar. En pas dan dringt het met een schok tot me door: doe normaal man!

24 gedachten over “Doe even normaal

Geef een reactie

