Vreemdelingenlegioen #liederlijk

Wie A zegt moet ook B zeggen. Zolang het maar niet te vies wordt. Of nog erger: schuttingtaal. Dat kan echt niet, vind ik. Het F-woord. Ho zeg! Ik geeft direct toe dat dit een van de meest warrige hintstukjes is, maar ik weet het anders ook niet. Het is misschien zelfs zo vreemd, dat ik het hier maar bij moet laten. Gewoon lekker raden. Jullie komen er vast wel uit.


De kaart is verdwenen
Het is branden in de middag
De stank is zo sterk
Geen kans te wachten vandoor
Goud medaillons voor de trotse mannen in kaki
Bataljons van vreemden
Bataljons van vreemden
Nee een wil te leiden de weg
Zijn de eerste dode van de dag
Laat zijn familie achter
Het moet allemaal zijn in de gedachten van
Bataljons van vreemden
Bataljons van vreemden
Bataljons van vreemden
Bataljons van vreemden

Het geluid van geweren heeft geven weg tot kinderen huilen
De oorlog is gekomen thuis
De zwarte rook en de horden van vliegen
Goud medaillons voor de burgers wie staan en wachten
Bataljons van vreemden
Bataljons van vreemden
Nee een wil te leiden de weg
Zijn de eerste dode van de dag
Laat zijn familie achter
Het moet allemaal zijn in de gedachten van
Bataljons van vreemden
Bataljons van vreemden

De stem van rustig van Moskou tot het Pentagon
Geluid het alarm en probeer te terug de betere een
Gouden medaillons van mannen wie moeten onderhandelen
Bataljons van vreemden
Bataljons van vreemden
Bataljons van vreemden
Bataljons van vreemden
…Uit


Vorige week was er tot groot verdriet van de vaste raadslieden geen #liederlijk. Sorry. Ik had andere bezigheden, grenzeloos als ik ben. Neemt niet weg dat JV de week ervoor nog een bescheiden feestje vierde. Hij besloot niet te wachten en kwam al snel op de proppen met het enige juiste antwoord: The Wait – Killing Joke. Al zeg ik zelf: wat een fijne plaat is dat!

7 gedachten over “Vreemdelingenlegioen #liederlijk

Geef een reactie

