Gedachtengangenmenu

Toch is het raar. Ik bedoel, als je je gewonnen geeft, dan heb je dus gewonnen en pas dan geef je jezelf. Pure winst. Maar wat is puur? En wat is winst als je weet dat er dan ook een verlies is?

Ondertussen zingt Henk Hofstede (The Nits) dat de Panorama-man eraan komt. En dat allemaal in Urk. Zou je denken. Nou, de cd heet Urk, maar no way dat het in Urk is opgenomen. Het enige wat daar wordt opgenomen zijn psychisch verzopen vissen. Met van die blubmondjes en uitpuilende ogen. En stinken jongen!

Tja. Zo gaat het dan op een oktoberdag na een rondje Amsterdam met een vriendin uit Engeland. Hoe lang was het geleden dat we elkaar zagen? Bijna drie jaar. En maar vliegen, de tijd. Niet bij te houden. Het was goed elkaar eindelijk weer eens te zien. Hopelijk tot snel.

Een mierachtig spinnetje kroop trouwens in opperbeste stemming over mijn hand toen we thee dronken op een terras in de fletse zon. Die had er zin en zag zijn/haar kans schoon mijn mouw in te rennen. Ik had het beestje wel de warmte gegund, maar mezelf niet de onvermijdelijk kriebels. Weggeblazen en ja hoor, daar ging ie in dezelfde sjees over de klinkers. Het liet ons niet helemaal koud dat er twee seconden later een dameslaars maatje 39 bovenop ging staan. Indirect voelde ik me een moordenaar. Het leven is oneerlijk, hard en meedogenloos.

Inmiddels zijn The Nits gestopt bij een Eating House. Groot gelijk. Ik heb ook trek.

10 gedachten over “Gedachtengangenmenu

  1. Mooie gedachten, en zo filosofisch tegelijkertijd, en dat spinnetje? die had misschien net iets harder moeten lopen, leuk dat je weer iemand terug heb gezien, na jaren.Enne…Urk? dat komt de laatste jaren steeds meer op me af hahha in de goede zin van het woord. Fijne dag toegewenst

Geef een reactie

