Niet liegen #liederlijk

Soms weet je van gekkigheid niet wat je nu weer bij elkaar moeten liegen, dus dan toch maar recht door zee. Zouden meer mensen moeten doen. Er zou een nieuwe tijd aanbreken. Lekker vaag? Mooi zo. Precies de stemming voor het liedje hieronder. Er is overigens een prachtige cover van gemaakt door een band die ik kort geleden nog live zag. Ook handig om te weten: het origineel van het liedje staat op hun debuutplaat. Daar zat wel beweging in, want de band is nog steeds levend en wel. Gosshh, veel te veel info, veel te makkelijk weer. Maar goed. Soms kan ik mezelf niet bedwingen. Huppekee, raden!


Oh, het is een vreemde dag, in zo een eenzame weg
Ik zag sommige kinderen dansen, ik bekeek mijn leven in een betovering
En de mensen omheen mij, lijken zo blij te zijn hier
Zal mijn tijd voorbijgaan zo langzaam, op de dag dat ik angst

En de herrie dat omringt mij, groeit zo luid in mijn hoofd
Van de belofte ik maakte eens, tot de leugens dat ik zei
Oh, het is zo een vreemde dag, in zo een eenzame weg
Sommige mensen kijken beneden op mij, ik hoop ze leuk vinden wat zij zien

Vreemde dag, zo een vreemde dag, zo een vreemde dag


Vorige week was Mac de eerste met het goede antwoord. Al moet gezegd dat JV ‘m op de hielen zat. Hoe dan ook, het enig juiste antwoord was inderdaad This Is Not A Love Song – Public Image Limited (PiL).

Over winnen gesproken: morgenavond zijn we allemaal winnaars, want dan bestaat de speellijst van radioprogramma J3 voor de tweede keer dit jaar volledig uit #liederlijk-liedjes! Hoe mooi is dat? Ik vind het wederom een eer.
De Jannen van het programma zijn tussen 19-21 uur present. Via www.omroepzuidplas.nl kun je meeluisteren. Ik kijk ernaar uit (en misschien lukt het me om ook in de studio te zijn)  🙂

Oké, tijd voor PiL! – https://www.youtube.com/watch?v=Az_GCJnXAI0

4 gedachtes over “Niet liegen #liederlijk

Geef een reactie

