Dochterachtig #liederlijk

Het is soms een hele klus om harde noten te kraken. Zekerheidje. Nog een dat zeker is: probeer harde stenen maar eens te kraken. Ik geef het je te doen. Letterlijk, want onderstaand tekstje komt uit die richting. En als je dan toch die richting op denkt, laat je niet gek maken hè? Steeds achterom kijken heeft geen zin, laat de stemmetjes maar praten. Jij weet wel beter. Oh, wacht, is het nu ineens te vaag voor je? Ik help je. Niet oppervlakkig, nee, stel je voor! Vooruit, tijd om kleur te bekennen en daarna lekker uitrusten. Doe maar raden  😉


Eindigde met mijn vrouw omdat ze kon niet helpen mij met mijn gemoed
Mensen denken ik ben gestoord omdat ik ben fronsen alles de tijd
Alles dag lang ik denk van dingen niets lijkt te bevredigen
Denken ik zal verliezen mijn geest als ik niet vinden iets te vredestichten
Kun jij helpen mij, bezetten mijn hersenen?

Oh ja
Ik nodig iemand te zien mij de dingen in leven dat ik kan niet vinden
Ik kan niet zien de dingen dat maken echt geluk, ik moet zijn blind
Maak een grap en ik zal zuchten en jij zal lachen en ik zal huilen
Geluk ik kan niet voelen en liefde tot mij is zo onwerkelijk

En zo als jij hoor deze woorden vertellen jou nu van mijn staat
Ik vertel jou te genieten leven ik wens ik kon maar het is te laat


Al sinds enkele weken is er een regelrechte titanenstrijd tussen Mac en JV gaande. Ze wisselen elkaar regelmatig af met goede antwoorden. Laat ik specifieker zijn: hun antwoorden zijn doorgaans gewoon goed, alleen is de één soms precies iets eerder dan de ander. En dat maakt het ook voor mij elke week weer spannend. Er zijn overigens genoeg medepuzzelaars, als ik het zo om me heen hoor. Helaas voor hen zijn ze of net te laat of ze weten gewoon het antwoord niet (zeker). Hoe het ook zij, vorige week was Mac de winnaar met een tijd om in te lijsten 😉
Psycho Killer – Talking Heads (de versie van Stop Making Sense)

11 gedachten over “Dochterachtig #liederlijk

Geef een reactie

