Leesbevestiging

Ik laat me nogal eens meeslepen. Wat dat betreft ben ik een goede klant van de sleepboten in de haven der emoties.
Trouwe lezers hebben dat allang in de gaten, gelukkig. Soms moet ik flink uitrazen. Heel soms letterlijk. Dan is het huis te klein. Of ik juist te groot, dat kan ook. Meestal doe ik het hier. Wel zo prettig en vooral een stuk veiliger voor de gemiddelde kast, vloer of stoel. Nog een pluspunt is dat ik niet voor de zoveelste keer een beurse hand oploop. Kan ook bijna niet meer. Mijn laatste actie voel ik nog als de dag van gisteren.
Hoe je het ook wendt of keert, er gaat altijd een vrije val aan vooraf. Maar niet zonder me eerst stevig te verzetten. Tel die hele zwik bij elkaar op en je krijgt een flinke bak aan energie. Het mag wat kosten.
Het is veel erger geweest. Of nee, niet eens erger. Het duurde gewoon (veel) langer. Als stroop was het. Hele dikke en niet eens lekker. Kort of lang, eigenlijk maakt het geen drol uit. De intensiteit is er niet minder om. Het zal ook nooit stoppen, denk ik. Ja, met pilletjes. Nou, been there, done that: dikke doei. Dat nooit meer.

Maar goed, inmiddels is de storm voor nu enigszins gaan liggen. Zo lijkt het in ieder geval. Ik ben net het weer – ik kan zo weer omslaan. Nogmaals, negen van de tien keer intern, en als het eruit komt, dan bijna altijd middels de vlijtige vingers op het toetsenbord. De uitzondering bevestigt de regel, u weet wel.

Wat ik nu vooral kwijt wil: dank jullie wel voor het lezen. Of het nu mijn onzinverhalen zijn, het getob in de marge van mijn bestaan, mijn gedichten, uitbarstingen, het onnavolgbare geloei van alter-ego Vic – eigenlijk gewoon alles wat er verder ter tafel komt. Dat is het fijne van deze plek: ik kan er echt alles kwijt. En dan wordt het ook nog eens gezien, gelezen. Er wordt op gereageerd. Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar dat alles helpt. Flink zelfs. Vooral in barre tijden. Ook al komt het besef altijd later. Zoals vandaag dat kwartje weer eens viel. Maar hoe vaak het ook valt, het verveelt nooit.

Fukkeduk, en dan is het niet eens Thanksgiving! Erger nog, de elfde van de elfde… Oh dear…

14 gedachtes over “Leesbevestiging

  1. En het kan ook nog eens zo zijn dat wij,lezers, ons laten meeslepen door jouw schrijfsels,de ene keer moeten we er goed over nadenken en de andere keer, is het een lekkere hapklare brok,hoe dan ook, en waarom, dat maakt niet uit, we lezen het graag, het is het eerste wat ik, in de vroege morgen, maar vandaag is het wat later, aan klik op de pc in mijn kamertje terwijl de heer des huizes nog onwetend ligt te slapen.
    Dus ego echo ,ga zo door het is goed voor ons en goed voor jou, fijne dag

  2. Dat heb je mooi gezegd! 😉
    Ik waardeer je schrijfsels enorm! Ze zijn herkenbaar, invoelbaar en je doet me vaak denken aan een goede vriend van me..
    Ga vooral zo door! Dat scheelt een hoop nieuwe meubels kopen.. 😉

Geef een reactie

