Sogges

Dan zit ik dus op de bank met m’n badjas aan. Een kom geitenyoghurt met een in plakjes gesneden banaan en een zootje rozijnen er doorheen. En maar roeren en rommelen in die bak en proberen om rustig te eten. Veelstelekker! Ik ga altijd te snel.
Op het tafeltje voor me een bord met drie rijstwafels. Twee met pindakaas en eentje met een plak kaas. In de keuken loopt de koffie door; hoor de pot eens pruttelen, proesten en zuchten. Hastagzinin!
Yoghurt op, zo’n halfslachtig boertje laten, opstaan, naar de keuken lopen, schaaltje alvast vol laten lopen met water, beker pakken en koffie inschenken. Mee terug naar de kamer en naast het bord op het tafeltje neerzetten. Bord pakken en dan eerst de rijstwafel met kaas. Daarna de helft van een pindakaasrijstwafel. En dan mijn eerste beker koffie op mijn gemak leegdrinken. Tevreden kijken, weer opstaan, tweede kop koffie halen, weer gaan zitten en verder: de halve tweede rijstwafel en dan de derde. Koffie erachteraan. Precies goed. Net niet meer te heet en toch nog lekker heet, ja, ik weet het ook niet, hoe noem je dat. Precies goed dus. Man, man, man. Nou, dan ben ik een blije kip hoor, zo ’s ochtends.

16 gedachten over “Sogges

  1. Heerlijk he? Die gewoonte stapjes? Hahaha #herkenbaar… Bij mij sinds drie weken een koffiemolen horende ipv de senseo. Waterkoker aan voor de brandnetel thee die als laatste na het douchen voor vertrek er nog even in word gegooid, wel een schoteltje op mijn glas anders wordt hij koud πŸ™‚ dan tv aan met het laatste nieuws, eerst mijn gluten vrije eigen gebakken boterhammetje met aardbeien jammetje, dan die met abrikoos, als derde die met appeltroop en als laatste de Cocos variant πŸ™‚ koffie e n handen nemen en een blogje lezen als daar nog tiet voor is πŸ™‚ #ochtendritueel πŸ™‚

  2. Goedemorgen zo op de vroege ochtend heb ook zo mijn rituelen, als de koffie staat te zetten,eerst op de pc in mijn kamertje Ego Echo lezen…mmm dan door naar FB en even iedereen daar begroeten op mijn eigen wijze.ondertussen proberen de luchtwegen wat schoon te rammelen, als dat is gebeurt koffieeeeee en een crackertje, fijne dag en leuk verteld weer Ego Echo

Geef een reactie

