Een graadje of wat #liederlijk

Nou lieverds, ik denk dat het geen makkelijke opgave is deze keer, maar misschien valt het mee. Een artiest die eerder onder een andere naam actief was. Is het een man, is het een vrouw, is het een vliegtuig? Belangrijker: is dat wel zo belangrijk? Afgelopen jaar kwam er een nieuw album uit onder de nieuwe naam. Het grappige is dat Mac er met een beetje fantasie aan gelieerd is. Jawel. Ik spreek in tongen. Denk aan een hoge stem met aardig wat vibrato. Zonder r aan het einde, hallo! Het is een nette site, ja? Dus. Mijn naam is haas, zoals ze in Engeland zouden zeggen. Alleen, ja, typisch Engels: lijkt in de verste verte niet op haas, die naam. Maar wel heel algemeen. Jemig. Oh ja, niet echt een heel rooskleurig liedje. Laten we het houden op een aanklacht tegen de onverschilligheid – opwarming, klimaatverandering. Zo. Meer weet ik niet. Ga maar speuren, ben benieuwd!  🙂


Ik willen te zien deze wereld
Ik willen te zien het koken
Het is slechts vier graden

Ik willen te horen de honden huilen voor water
Ik willen te zien de vissen gaan buik omhoog in de zee
En al die lemuren en al die kleine schepsels
Ik willen te zien ze branden
Het is slechts vier graden!

En al die neushoorns en al die grote zoogdieren
Ik willen te zien ze liggen, huilen in de velden
Ik willen te zien ze branden
Het is slechts vier graden

Ik willen te verbranden ze

Ik willen te branden de lucht
Ik willen te branden de bries
Ik willen te zien de dieren sterven in de bomen

Let ons gaan! Laat ons gaan!
Het is slechts vier graden


Vorige week was het JV die op de proppen kwam met het goede antwoord. Het was blijkbaar even zoeken en piekeren, of zoals mijn oma zaliger zou zeggen: het was even prakkezeren. Maar dan heb je ook wat: een heel schijthuis vol! Bah. Ja, weet ik. Hoe dan ook: nogmaals van harte!
Placebo – Brick Shithouse

7 gedachten over “Een graadje of wat #liederlijk

Geef een reactie

