Vertrekvogels

als zwerfvuil in flarden door de lucht waar het grijs en pastel roze blauw zich opgejaagd vermengen tot een bui een straal zon een gebroken lichtval

hier beneden toeteren auto’s bellen fietsers met en zonder mobiel rammelen trams remmen piepende banden

en daar
iets naar rechts
net halverwege straat en zwerk
vliegen vogels krijsend van verrukking
weg van hier

19 gedachten over “Vertrekvogels

  1. Soms zouden we net als die vogels wel eens weg willen vliegen…maar naar waar? om op een lantaarn te gaan zitten en het eigen vuil naar beneden te dumpen….brr. Dat deed laatst een vogel op mijn fietstassen en zadel, nee ik wil toch ook niet bij de vogels horen, mooi opgeschreven trouwens,

    1. Ja, dat zijn de schijtlijsters, een apart slag 😉
      Tijdelijk lijkt het me wel wat. Even iemand die me niet aanstaat – ik noem geen namen (Trump! Rutte! Dat soort idioten) – bekladden en dan weer opvliegen 😉

    1. Dat zeker. Associëren kan in elk geval altijd in volledige vrijheid 🙂
      Mooi dat je ook aan dat lied dacht. Achteraf denk ik: ja, da’s logisch (waar is Cruijff als je ‘m horen wil?) 😉

Geef een reactie

