Kluivertje vier

Ja, nu dus ook weer. Zit ik tegen de zijkanten van mijn lieve laptopje te trommelen. Onwijs irritant natuurlijk, weet ik. Ik ben alleen thuis, dus ik erger alleen mezelf. En pas nadat ik het opmerk. Het kan dus makkelijk zo zijn dat ik al minutenlang als een zenuwpees – nee, niet als, ik ben een zenuwpees, zo eerlijk moet ik ook wel zijn – aan het tikken ben. Met mijn afgekloven vingers. Nagels heb ik nauwelijks nog. De zenuwpees inclusief nagelbijterij, wie kent ‘m niet?

Ooit ben ik drie weken gestopt met kluiven. Ik trots. Maar ja, toen ging het ook gelijk mis. Blijkbaar moet ik niet al te trots zijn op mezelf. Al is dat natuurlijk weer een hele negatieve denkroute. Dat is nu eenmaal de weg die ik ken. Waarom zou je als mens willen veranderen? Precies. Nooit doen. Lekker blijven zitten waar je zit en verroer je niet.
Heerlijk. En dat dan opschrijven, zodat iedereen ervan kan meegenieten. Zo ben ik. De gulle gever, de schrijnende schrijver, de allitererende alledaagse altruïst.

Hé, als ik daar geen scherp randje langs mijn nagel voel. Jammer, nee, het was al los. Nog van net. Hm. Nou ja, dan maar weer een beetje trommelen tegen mijn computertje. De schat. Geduldig als altijd met dat guitige cursortje. Als ik niet zo zelfbewust was, zou ik het beeldscherm heel voorzichtig een kusje geven.

16 gedachtes over “Kluivertje vier

  1. Ja dat kluiven is eigenlijk nooit echt over gegaan… maar goed ook? Want nu had je weer wat leuks te schrijven,ik zie je zitten..hahha bedankt en een goede dag toegewenst

  2. Hahaha na een zware nacht in mijn bed ( noem mij ego, maar de nacht Is mij heilig) horende mijn hubje al stoeiend in de badkamer met mijn kotsende zoon van 18, waardoor ik geen oog, oké 1 oog dan, dicht heb gedaan, waardoor ik de shift van hubje wel heb moeten overnemen vanochtend en heel erg een dag vrij heb moeten nemen.. adem in adem uit, ja ik lul weer veel 🙂 Ik nu met mijn tweede bak koffie bigsmilend en denkend, waar haalt hij het vandaan die man uit Rotjeknor, de genie Hahaha :))

    1. Ja, maak mij even aan het blozen hier! 🙂
      Dank je dank je. Doet me goed.
      Ik hoop dat de koffie jou net zo goed doet. En hubbermans en zoon ook binnen niet al te lange tijd weer tot het rijk der koffieleuters horen. Wel zo chill. Beterschap daar!

Geef een reactie

